تام هنکس در نقش خلبان قهرمان

تام هنکس در نقش خلبان قهرمان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پانزدهم ژانویه ۲۰۰۹ چسلی سولنبرگر، خلبان خطوط هوایی ایالات متحده، برای مردم آمریکا تبدیل به قهرمان شد.

آگهی

پانزدهم ژانویه ۲۰۰۹ چسلی سولنبرگر، خلبان خطوط هوایی ایالات متحده، برای مردم آمریکا تبدیل به قهرمان شد. او توانست هواپیمای پرواز ۱۵۴۹ را با ۱۵۵ سرنشین پس از کار افتادن هر دو موتور در اثر برخورد با دسته غازها در رودخانه هادسون فرود آورد.

فیلم سالی با کارگردانی و تهیه کنندگی کلینت ایستوود نه تنها راوی آن حادثه است بلکه به توجه رسانه ها به این حادثه نیز پرداخته است.

داستان این فیلم بر اساس خاطرات خلبان این هواپیما، کاپیتان سولنبرگر ساخته شده و تام هنکس نقش او را در فیلم بازی می کند. آرون اکهارت نیز در نقش کمک خلبان، جف اسکیلز ظاهر شده است.

تام هنکس که برای اکران اولیه فیلم در نیویورک به همراه همسرش ریتا ویلسون، بازیگر و خواننده روی فرش قرمز حاضر شد می گوید: «من و شما و همه فکر می کنیم که او قهرمان بود و درست است. ولی برای یک سال بعد از حادثه بسیار تحت فشار بود.»

چسلی سولنبرگر می گوی: «دنیای دیگری است. توضیح دادن احساسم از اینکه آدم هایی با این استعداد نقش آدم را در فیلم بازی کنند و به جای تو حرف بزنند و زندگی کنند آسان نیست. وقتی برای اولین بار فیلم را دیدیم تجربه ای پر احساس برای من و خانواده ام بود.»

تا زمان حادثه، کاپیتان سولنبرگر بیش از نوزده هزار پرواز انجام داده بود. در ماه های بعد از این اتفاق خبرنگاران و رسانه ها کار و خانواده وی را تحت فشار قرار دادند. بازرس ها سعی کردند ثابت کنند که تصمیم او در زمان حادثه اشتباه بوده و او می توانسته هواپیما را در فرودگاهی نزدیکتر به زمین بنشاند. این موضوع در زمینه کاری برای او مشکل ایجاد کرد.

کلینت ایستوود تهیه کننده این فیلم که نه تنها خود خلبان هواپیما است بلکه از یک سقوط هوایی در سال ۱۹۵۱ نیز جان سالم بدر برده می گوید: «وضعیت بسیار وخیمی است. وقتی هواپیما از کار می افتد به سرعت سقوط می کند. خیلی زود همه چیز اتفاق می افتد بنابراین باید سرعت عمل داشت، بر خلاف زمان پرواز کرد و کوشید تا جایی برای فرود پیدا کرد. در این مورد اما پس از حادثه هم او باید از خودش دفاع می کرد. خیلی پبچیده بود.»

این فیلم داستان مسئولیت، توانایی رهبری و خدمات خلبان قهرمانی را در کنار زندگی کاری و شخصی اش به نمایش می گذارد. اولین اکران جهانی «سالی» اول سپتامبر در فستیوال فیلم ترولاید در کلورادو برگزار شد و اکنون پس از اولین اکران نیویورک، روی پرده سینماهای جهان خواهد رفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد