وزیر خارجه آلمان: وضعیت شرق اوکراین شکننده است

وزیر خارجه آلمان: وضعیت شرق اوکراین شکننده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانک والتر اشتانمایر، وزیر خارجه آلمان نسبت به افزایش تنش ها در شرق اوکراین ابراز نگرانی کرد.

آگهی

فرانک والتر اشتانمایر، وزیر خارجه آلمان نسبت به افزایش تنش ها در شرق اوکراین ابراز نگرانی کرد.

وی روز پنجشنبه پس از دیدار با همتای اوکراینی خود گفت که وضعیت در شرق اوکراین شکننده است و باید برای حفظ موافقتنامه آتش بس اقدام فوری انجام داد.

وزیر خارجه آلمان افزود: «دو روز پیش درگیری ها افزایش یافت اما از دیروز بار دیگر از شدت آن کاسته شده است. با این حال این اتفاق ها نشان می دهد که هنوز اوضاع ناپایدار است. به همین دلیل ما نباید از تلاشمان برای برقراری ثبات بیشتر و اجرای مفاد موافقت نامه آتش بس بکاهیم.» آقای اشتانمایر در بخش دیگری از سخنانش گفت که تصویب قانون انتخابات محلی و قانون عفو عمومی از جمله مفاد موافقتنامه مینسک است که تحقق آن نیاز به تلاش زیاد دارد.

با اینکه موافقتنامه صلح مینسک دو سال پیش منعقد شد اما این توافق هنوز نتوانسته به درگیری میان دولت اوکراین و جدایی طلبان شرق هوادار روسیه پایان دهد. بنا بر گزارش سازمان ملل از آوریل سال ۲۰۱۴ تا کنون بیش از نه هزار و پانصد نفر در درگیری های شرق اوکراین کشته شده اند.

یک تحلیلگر می گوید: «مخاصمه بدون جنگ حتی اگر موقت باشد، هم به نفع اوکراین است و هم به نفع جمهوری های خودخوانده دونتسک لوهانسک. این شرایط برای جمهوری های دونتسک و لوهانسک ایده آل است. روسیه به آنها پول می دهد، انتخابات برگزار نمی کنند و تمایلی هم ندارند که به اوکراین ملحق شوند. دولت اوکراین هم از بهانه جنگ استفاده می کند تا بر مسائل دیگر مثل فساد، اطلاحات ناموفق و مشکلات سیاسی و اقتصادی سرپوش بگذارد.»

همزمان آمریکا و اوکراین روز پنجشنبه توافقی را به منظور تقویت همکاری ها در زمینه فناوری دفاعی به امضا رساندند. به گفته وزیر دفاع اوکراین این قرارداد توان دفاعی این کشور را افزایش خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش ازبکستان برای جذب گردشگر با تکیه بر میراث فرهنگی و توسعهٔ زیرساخت

گوترش بر سر اقلیم: بشریت یک انتخاب دارد: همکاری یا نابودی؛ ماکرون: آمریکا و چین سهم بیشتری بپردازند

استولتنبرگ پس از چراغ سبز ترکیه: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو بسیار سریع انجام می‌شود