دادستان پاریس: داعش برنامه انفجار خودروی پر از کپسول گاز را هدایت می کرد

دادستان پاریس: داعش برنامه انفجار خودروی پر از کپسول گاز را هدایت می کرد
نگارش از امید لهبی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسوآ مولنس، دادستان پاریس، پایتخت فرانسه روز جمعه اعلام کرد که یکی از سه زن بازداشت شده در ارتباط با خودروی رها شده در نزدیکی کلیسای نوتردام از سوی گروه داعش در سوریه هدایت می…

آگهی

فرانسوآ مولنس، دادستان پاریس، پایتخت فرانسه روز جمعه اعلام کرد که یکی از سه زن بازداشت شده در ارتباط با خودروی رها شده در نزدیکی کلیسای نوتردام از سوی گروه داعش در سوریه هدایت می شد.

این فرد دختری ۱۹ ساله به نام ایناس مدنی است. او پنجشنبه شب هنگام دستگیری با چاقو به پلیس حمله کرد و سپس به ضرب گلوله نیروهای امنیتی مجروح شد. وی از سوی مقامات امنیتی بلژیک تحت نظر بود.

به گفته دادستان پاریس، پلیس فرانسه از کیف دستی ایناس مدنی یادداشت دستنویسی پیدا کرده است که در آن ادعا شده وی پیروی داعش و خلیفه اش، ابوبکر البغدادی است. آقای مولنس در اینباره گفت: «او دقیقا این عبارت را نوشته: من به دعوت العدنانی لبیک می گویم، به شما در خاک خودتان حمله می کنم تا روحتان را هدف قرار دهم و شما را به وحشت بیندازم.»

محمد العدنانی، سخنگوی داعش که هفته گذشته در حمله پهبادها در حلب سوریه کشته شد، از زنان هوادار داعش خواسته بود دست به حملات اینچنینی بزنند.

همچنین در جستجو از منزل دو زن دیگر مدارکی به دست آمده که نشان می دهد تحت تاثیر گروه داعش بوده اند. در خانه یکی از این دو نفر دستخطی پیدا شده که نویسنده ادعا کرده برای انتقام مرگ العدنانی دست به این اقدام می زند.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه در واکنش به دستگیری این سه زن گفت: «از تلاش های نیروهای اطلاعاتی و پلیس تشکر می کنم. اطلاعاتی در اختیار داشتیم که ما را در حالت هشدار قرار داد و منجر به دستگیری های دیروز شد.»

دادستان پاریس پیش تر گفته بود تعداد زنانی که تمایلات افراطی دارند افزایش یافته است. در حال حاضر ۵۹ زن که تعدادی از آنها زیر سن قانونی هستند توسط نیروهای امنیتی فرانسه تحت نظر قرار دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس فرانسه سه زن را در پاریس به ظن طراحی حمله تروریستی قریب الوقوع بازداشت کرد

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد