پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی و واکنش همسایه جنوبی

پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی و واکنش همسایه جنوبی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کره شمالی انجام پنجمین آزمایش هسته ای خود را تایید کرد.

آگهی

کره شمالی انجام پنجمین آزمایش هسته ای خود را تایید کرد. این آزمایش روز جمعه انجام شد و اعتراض ژاپن، کره جنوبی، چین و ایالات متحده آمریکا را به همراه داشت.

تلویزیون دولتی کره شمالی این آزمایش را بخشی از واکنش پیونگ یانگ به تحریمهای بین المللی علیه این کشور توصیف کرده است.

هوانگ کیو آن، نخست وزیر کره جنوبی در نشست شورای امنیت ملی کشورش با محکوم کردن اقدام همسایه شمالی گفت: «ما در حال حاضر با وضعیت بغرنجی روبرو هستیم و کاملا متفاوت از قبل است که کره شمالی هر سه سال به یک آزمایش هسته دست می زد. تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی برای ما تهدیدهای واقعی و عینی است. نیروهای نظامی ما باید آمادگی کامل داشته باشند تا در چارچوب ائتلاف دفاع نظامی کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا، هر گونه اقدامات تحریک آمیز کره شمالی را قویا پاسخ دهند.»

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز گفته است هر گونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی «پیامدهای جدی» به دنبال خواهد داشت.

پیش تر، تصاویر ماهواره ای، زمین لرزه مصنوعی ۵.۳ ریشتری را در کره شمالی ثبت کرده بودند که نتیجه یک آزمایش هسته ای است. این آزمایش در نزدیکی پایگاه پانگی-رای انجام شد که کره شمالی چند ماه پیش چهارمین آزمایش اتمی خود را در آن انجام داده بود.

آزمایشهای هسته ای و موشکی کره شمالی طی زمستان گذشته موجب تشدید تحریمهای سازمان ملل متحد علیه پیونگ یانگ شد، اما این تحریمها ظاهرا نتوانسته خللی در برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی ایجاد کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آزمایش هسته ای کره شمالی نگرانی ژاپنی ها را برانگیخت

زمین لرزه کره شمالی «احتمالا ناشی از آزمایش اتمی» بود

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد