وزیر خارجه بریتانیا: وضعیت نازنین زاغری رتکلیف را با همتایان ایرانی بررسی می‌کنیم

وزیر خارجه بریتانیا:  وضعیت نازنین زاغری رتکلیف را با همتایان ایرانی بررسی می‌کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزارت خارجه بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از محکومیت نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی-بریتانیایی به پنج سال حبس به شدت نگران است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه وزارت خارجه بریتانیا آمده است: «نخست‌وزیر و وزیر خارجه بریتانیا درباره وضعیت خانم زاغری رتکلیف با همتایان خود رایزنی کرده و این کار را ادامه خواهند داد.»

ریچارد رتکلیف، همسر خانم زاغری روز جمعه خبر داد که همسرش به پنج سال زندان محکوم شده است.

خانم زاغری، کارمند بنیاد توماس رویتر از سوم آوریل (پانزدهم فروردین) هنگام خروج از ایران به همراه گابریلا فرزند ۲۲ ماهه خود در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شد. سپاه پاسداران استان کرمان دو ماه پس از این بازداشت اعلام کرد که نازنین زاغری به اتهام «مشارکت در پروژه های براندازی» دستگیر و به کرمان منتقل شده است. > Iranian- British Nazanin Zaghari, 37, jailed for 5 years in #Iran. The charges against her are still unannounced.

— Ali Kheradpir (@AliKheradpir) September 9, 2016

خانواده خانم زاغری رتکلیف می‌گویند که این حکم را ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، سه‌شنبه ۱۶ شهریور/ ۶ سپتامبر صادر کرده اما اتهامات وی رسما اعلام نشده است. ریچارد رتکلیف گفته است که همسرش حتما نسبت به رای دادگاه اعتراض خواهد کرد.

به گزارش گاردین، آقای رتکلیف – که پیشتر از ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا خواسته بود تا برای رهایی همسرش مداخله کند- پیش از صدور این حکم به شدت از عملکرد لندن در قبال تهران انتقاد کرده و گفته بود: «اینکه دولت ما هرگز در مجامع عمومی از رژیم ایران به دلیل زندانی کردن نازنین و گابریلا انتقاد نکرد و به علاوه به تشویق فرصت‌های تجاری در ایران ادامه می‌دهد… برای بریتانیا شرم‌آور است.»

5 yrs in prison in Iran – but she doesn't know why. Call on BorisJohnson</a> to speak out for Nazanin Zaghari-Ratcliffe <a href="https://t.co/Rq7QgZpzjW">https://t.co/Rq7QgZpzjW</a></p>&mdash; Amnesty UK (AmnestyUK) September 9, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود