مردم کاتالونیا برای استقلال راهپیمایی کردند

مردم کاتالونیا برای استقلال راهپیمایی کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها هزار نفر از مردم در ایالت کاتالونیا در اسپانیا یکشنبه با برگزاری یک راهپیمایی بار دیگر خواهان استقلال این ایالت از این کشور شدند.

آگهی

صدها هزار نفر از مردم در ایالت کاتالونیا در اسپانیا یکشنبه با برگزاری یک راهپیمایی بار دیگر خواهان استقلال این ایالت از این کشور شدند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی سالانه که بمناسبت روز موسوم به «دیادا» به خیابان ها آمده بودند همچنین از احزاب کاتالونیا خواستند اختلافات را کنار بگذارند و برای استقلال این ایالت با هم متحد شوند.

یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی می گوید: «ما همین الان هم با رسیدن به این هدف فاصلۀ زیادی نداریم و فکر می کنم بسیار به آنچه که به دنبال آن هستیم نزدیک شده ایم.»

یکی دیگر از استقلال طلبان کاتالونیا با تاکید بر اینکه جدایی این ایالت از اسپانیا به معنای جدایی از اروپا نیست می گوید: «ما خودمان را اروپایی می دانیم و همچنان در اروپا خواهیم ماند. نباید ما را با انگلیسی ها مقایسه کنید آنها [برای ترک اتحادیۀ اروپا] انگیزه های خود را داشتند.»

طرح استقلال کاتالونیا که به موجب تصویب پارلمان این منطقه تا اواسط سال ۲۰۱۷ باید به اجرا برسد در حال حاضر تحت تاثیر اختلافات احزاب در این ایالت قرار گرفته است. کارلس پوجدمون، رئیس جمهوری کاتالونیا و رهبر حزب راست «کاندیداتور اتحاد مردمی» قول داده است سال آینده یک همه پرسی بر سر استقلال کاتالونیا برگزار کند.

قرار بود در روز نهم نوامبر ۲۰۱۴ یک همه پرسی در همین رابطه برگزار شود اما پس از آنکه دادگاه قانون اساسی اسپانیا این همه پرسی را غیرقانونی اعلام کرد و در پی آن نیز دولت محلی نیز از برگزاری آن انصراف داد.

آخرین همه پرسی در کاتالونیا در سال ۲۰۰۶ برگزار شد که به موجب آن این ایالت توانست خودمختاری خود را از نظر اقتصادی و مالیاتی به دست آورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد