ویژه برنامه دربی منچستر

ویژه برنامه دربی منچستر
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این برنامه کرنر به دربی منچستر که با پیروزی ۲-۱ منچسترسیتی پایان یافت، اختصاص داده شده است.

آگهی

این برنامه کرنر به دربی منچستر که با پیروزی ۲-۱ منچسترسیتی پایان یافت، اختصاص داده شده است.

اگرچه دو تیم منچسترسیتی و منچستریونایتد پس از این بازی بزرگ ناامید نشدند اما ورزشگاه الدترافورد برای مردم محلی به یک کابوس تبدیل شد.

این کابوس با گل کوین دو بروین بلژیکی، فوتبالیست منچسترسیتی در دقیقه ۱۵ آغاز شد و کلچی ایهیناچو نیز در دقیقه ۳۶ با گل دوم برتری تیمش را تثبیت کرد. با این وجود از پایان نیمه اول، گل زلاتان ابراهیموویج در دقیقه ۴۲ روی اشتباه کلودیو براوو، تا حدودی از این برتری کاست.

با وجود تشدید حملات یونایتدی ها در نیمه دوم، درنهایت این سیتی ها بودند که توانستند پیروز صدو هفتاد و دومین دربی با برتری ۲ بر ۱ شوند.

بهترینها و بدترینهای هفته

زلاتان ابراهیموویچ، یکی از گرانترین بازیکنان انتقالی ژوزه مورینیو، به اولین بازیکنی در تاریخ تبدیل شد که در دربی های رئال مادرید و بارسلونا، دربی یوونتوس و اینتر میلان، شهرآورد بارسلونا و درنهایت شهرآورد منچسترسیتی و منچستریونایتد گل زده است.

منچستر یونایتد بیش از صد میلیون یورو نیز برای انتقال پل پوگبا پرداخت کرد اما بازی ضعیف او در این دربی، این سرمایه گذاری را زیر سوال برد.

اما برای الکساندر کلاروف در منچسترسیتی، این پیروزی به قیمت یک دندان تمام شد و او بلافاصله پس از پایان بازی، به دندانپزشکی رفت. هم تیمی اش ویلی کابایرو، عکسی از لبخند پیروزمندانه او پس از مسابقه را، در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

واکنش مربیان دو تیم

زمان کوتاهی پس از این مسابقه، واکنش مربی ها به نتیجه آن آغاز شد.

پپ گواردیولا، مربی منچسترسیتی نسبت به مسابقات پیش رو خوش بین بود و در مقابل سخنان ژوزه مورینیو را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: ناامید کننده.

پپ گواردیولا در نشست خبری گفت: «بازی کلادیو براوو هم در حفظ توپ و هم در حمله شگفت انگیز بود. برای او خوشحالم. برای او آسان نیست که پس از تنها دو مرحله آموزش به اینجا در الدترافورد بیاید و با چنین تیمی مسابقه دهد. این خیلی است.»
او همچنین افزود: «ما باید در حمله بهتر عمل کنیم. تا الان و برای لیگ برتر، این نتیجه خوب است اما نمی توانیم خودمان را با بهترین باشگاهها در اروپای حال حاضر مقایسه کنیم. البته این طبیعی است زیرا ما فقط دو ماه با هم بودیم بنابراین هنوز هم برای بهتر کردن بازی، وقت داریم.»

نتیجه بازی شیاطین سرخ در این روز، نه موج بزرگ طرفداران آنها در ورزشگاه و نه مربی تیم را راضی نکرد.

مورینیو، مربی منچستر یونایتد در این باره گفت: «نیمه اول ناامید کننده بود، برخی از عملکردهای فردی واقعا ضعیف بود و روی اجرای کل تیم تاثیر می گذاشت. از نیمه دوم مسابقه خیلی راضی بودم و کارهای خوبی انجام شد اما درنهایت هم نتیجه ناامید کننده بود و هم دو تا از تصمیم های بسیار مهم داور که برضد ما بود.»

مقایسه عملکرد مربیان دو تیم

رابطه دو مربی تا کنون از زمانی که با هم در بارسلونا بودند تا کنون، با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است. زمانی گواردیولا گفته بود ممکن است مورینیو در سخن گفتن بهتر باشد اما در زمین، او کسی است که با نتایج خوب فاصله زیادی دارد.

پپ گواردیولا در مقایسه با مورینیو توانسته است در هفده بازی، هشت پیروزی و ۶ تساوی به دست آورد درحالیکه مورینیو تنها به سه پیروزی دست یافته است.

نگاهی طنز به دنیای فوتبال

آگهی

پایان بخش برنامه این هفته کرنر، یک انیمیشن طنز از دربی این دو تیم است. طنزی که در آن نام «منچستر دربی» به «مانیستر دربی» Moneyster’s derby تغییر داده شده است و اشاره به این واقعیت دارد که هر دو تیم میلیونها دلار در این تابستان برای رسیدن به پیروزی هزینه کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لیگ قهرمانان اروپا؛ رئال با شکست سیتی به نیمه‌نهایی رسید؛ نمایندگان انگلستان حذف شدند

منچستر سیتی با شکست اینتر میلان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد

لیگ قهرمانان اروپا: اینترمیلان مسافر استانبول شد؛ برنده رئال مادرید و منچسترسیتی فینالیست دوم امسال