جنگ سرد ورزشی؛ افشای داده های پزشکی محرمانه المپیک ریو

جنگ سرد ورزشی؛ افشای داده های پزشکی محرمانه المپیک ریو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آژانس جهانی ضد دوپینگ درحالیکه آزمایش دوپینگ سیمون بایلز، ژیمناست ایالات متحده آمریکا مثبت بوده، از رد صلاحیت او جلوگیری کرده است و به سرنا ویلیامز و ونوس ویلیامز، تنیس بازان مشهور این کشور اجازه داده

آگهی

آژانس جهانی ضد دوپینگ درحالیکه آزمایش دوپینگ سیمون بایلز، ژیمناست ایالات متحده آمریکا مثبت بوده، از رد صلاحیت او جلوگیری کرده است و به سرنا ویلیامز و ونوس ویلیامز، تنیس بازان مشهور این کشور اجازه داده که برای سالها از مواد ممنوعه استفاده کنند.

این ها نمونه هایی از اسنادی است که روز سه شنبه با هک شدن سایت سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ موسوم به وادا (WADA) و دیوان داوری ورزشی موسوم به (Cas) توسط هکرهای گروه Fancy Bear که گفته می شود یک گروه جاسوسی سایبری روسی است، منتشر شد.

این گروه با هک داده های پزشکی ورزشی محرمانه مربوط به بازی های المپیک ریو اعلام کرد پس از انتشار اسناد محرمانه مربوط به ورزشکاران آمریکا، انتشار اسناد مربوط به تیم های ملی دیگر کشورها را نیز آغاز خواهد کرد.

بر اساس اسناد منتشر شده به سرنا ویلیامز، دارنده ۲۲ گراند اسلم اجازه داده شده بود در سالهای ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی از مواد ممنوعه ای همچون اکسی کدون و هیدرومورفون استفاده کند.

آزمایش دوپینگ سیمون بایلز ۱۹ ساله هم که امسال در المپیک ریو به چهار مدال طلا دست یافت، در ماه اوت به دلیل مصرف «متیل فنیدات» مثبت بوده، با این وجود او رد صلاحیت نشده است. به او در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی نیز اجازه داده شده بود که از «دگزامفتامین» استفاده کند.

اگرچه وادا، روسیه را برای هک این اطلاعات محکوم کرده است اما سخنگوی کرملین طی بیانیه ای اعلام کرد که دولت روسیه یا سرویس مخفی این کشور هیچگونه همکاری با هکرها نداشته است.

در سال جاری میلادی تیم دو و میدانی کشور روسیه از سوی کمیته بین المللی المپیک به دلیل آنچه دوپینگ سازمان یافته دولتی نامیده شده بود، از حضور در رقابتهای ریو محروم شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نواک جوکوویچ برای دهمین بار قهرمان مسابقات گرنداسلم تنیس ملبورن شد

آزادی ستاره سابق تنیس جهان از بند؛ بوریس بکر از بریتانیا اخراج می‌شود

نواک جوکوویچ برای هفتمین بار فاتح مسابقات تنیس ویمبلدون شد