پاپ، کشیش کشته شده فرانسوی را «شهید» خواند

پاپ، کشیش کشته شده فرانسوی را «شهید» خواند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پاپ فرانچسکو، با شهید خواندن کشیشی که دو ماه قبل در فرانسه کشته شد، از صفتهایی درباره ژاک امل استفاده کرد که معمولا به افراد قدیس در کلیسای کاتولیک اطلاق می…

آگهی

پاپ فرانچسکو، با شهید خواندن کشیشی که دو ماه قبل در فرانسه کشته شد، از صفتهایی درباره ژاک امل استفاده کرد که معمولا به افراد قدیس در کلیسای کاتولیک اطلاق می شوند.

پاپ گفت که این کشیش به دلیل مسیحی بودن جان خود را از دست داد.

رهبر کاتولیکهای جهان در مراسم ویژه عشای ربانی در واتیکان ابراز امیدواری کرد که کشتن به نام خداوند در همه ادیان به عنوان «اقدامی شیطانی» شناخته شود.

حدود دو ماه قبل دو جوان نوزده ساله، پنج نفر را در کلیسایی در شمال فرانسه گروگان گرفتند. این دو مرد که به چاقو مسلح بودند، گلوی ژاک امل، کشیش این کلیسا را بریدند. این دو گروگان گیر توسط نیروهای پلیس که برای آزاد کردن گروگانها وارد عمل شده بودند کشته شدند.

در این مراسم عشای ربانی، صدها نفر از زائران از مناطق مختلف جهان حضور داشتند. از جمله خواهر کشیش کشته شده که درباره برادرش گفت: «قرار بود که من به همراه برادرم ژاک در سال آینده میلادی به واتیکان بیاییم و پاپ را ببینیم. ما می خواستیم در برگزاری مراسم عشای ربانی به پاپ کمک کنیم. از مدتها قبل ما قصد داشتیم که این کار را انجام بدهیم. اما او به من می گفت که وقت ندارد، چون هنوز کارهای زیادی است که در کلیسایش ناتمام مانده و او باید آنها را انجام بدهد. من به او گفتم که تو نباید فرصت ملاقات پاپ را از خودت بگیری. سرانجام او موافقت کرد. اما حالا من به جای او به دیدار پاپ آمده ام. او جان خود را در محراب کلیسا قربانی کرد. پیام خون ریخته شده او باید قوی باشد. همه ادیان، جوامع و مذاهب باید دست در دست هم به تقویت فرهنگ مدارا در میان مردم کمک کنند.»

این اتفاق در منطقه سن اتین دو رووری که در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی پاریس واقع است رخ داد.

مهاجمان به این کلیسا پیش تر با گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش ابراز وفاداری کرده بودند. گروه داعش این دو نفر را از سربازان خود خوانده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واتیکان بر ممنوعیت فراماسون‌ شدن کاتولیک‌ها تاکید کرد

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند