سرکوب روستائیان دموکراسی خواه به دست پلیس چین

سرکوب روستائیان دموکراسی خواه به دست پلیس چین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس ضدشورش چین روز سه شنبه با یورش به معترضان در روستای ووکان، با گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی به مقابله با آنان پرداخت.

آگهی

پلیس ضدشورش چین روز سه شنبه با یورش به معترضان در روستای ووکان، با گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی به مقابله با آنان پرداخت. اهالی این روستا به بازداشت کدخدای منتخب خود اعتراض داشتند. دولت این کدخدا را به اتهام فساد مالی وادار به اعتراف تلویزیونی کرده است.

یکی از شرکت کنندگان در این اعتراضات، با نشان دادن تصاویری که با گوشی همراه خود ضبط کرده، می گوید: «تعداد زیادی پلیس برای دستگیری روستائیان آمده بودند. دیروز صبح، تعدادی زیادی از اهالی اینجا را دستگیر کردند. به سالمندان و بچه ها حمله می کردند و خیلی ها را زخمی کردند.»

اهالی این روستا که بیش از دوازده هزار نفر جمعیت دارد، در سال ۲۰۱۱ در اعتراض به فساد مقامات محلی دست به تظاهرات زدند، و در اقدامی کم سابقه به آنان اجازه داده شد تا کدخدای روستا را خودشان، بدون نظارت حزب کمونیست، انتخاب کنند.

در همین حال، گروهی از دموکراسی خواهان هنگ کنک در حمایت از معترضان ووکان تجمع کرده، و خواهان آزادی دستگیرشدگان و کدخدای منتخب این روستا شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چین و فروش تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه؛ هدف واشنگتن از انتشار عمومی اطلاعات محرمانه چیست؟

طوفان در چین آدم‌ها را در خواب از آپارتمان‌های بلندمرتبه بیرون کشید

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است