طوفان مرانتی به تایوان رسیده است

طوفان مرانتی به تایوان رسیده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

طوفان مرانتی به تایوان رسیده و مقامات این جزیره از شهروندان در جنوب تایوان خواسته اند خود را برای مقابله با این طوفان آماده کنند.

آگهی

طوفان مرانتی به تایوان رسیده و مقامات این جزیره از شهروندان در جنوب تایوان خواسته اند خود را برای مقابله با این طوفان آماده کنند. طبق تصاویر ماهواره ای مخابره شده، طوفان مرانتی روز چهارشنبه جنوب این جزیره را فرا خواهد گرفت.

سرعت طوفان مرانتی ۲۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش می شود و از سوی اقیانوس آرام به سمت جنوب تایوان در حرکت است.

سازمان هواشناسی تایوان از جاری شدن سیل و بادهای شدید در اثر این طوفان خبر داده و احتمال سونامی موجب شده است که تمامی کشتی ها و قایق ها در بنادر پهلو بگیرند.

شهروندان در شهر تیتونگ که در مرکز این طوفان قرار دارد روز سه شنبه را به آماده سازی خیابان ها و سدسازی با کیسه های شنی گذرانده اند. جنوب تایوان در ماه ژوییه نیز صحنۀ طوفان دیگری به نام نپارتاک بود که سه کشته و بیش از ۱۴۰ مجروح برجای گذاشت.

فصل تابستان در جنوب شرقی آسیا موسم طوفان در این منطقه است که همه ساله خسارات فراوانی را به کشورهایی نظیر ژاپن و تایوان وارد می کند.

Super Typhoon #Meranti now producing wind gusts up to 225 mph with its eye set on Taiwan: https://t.co/W2LU66COlxpic.twitter.com/xiCofhAxDa

— The Weather Channel (@weatherchannel) 13 septembre 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تایوان چگونه توانست خود را در مقابل زلزله آماده کند؟

«قوی‌ترین» زمین‌لرزه تایوان در ۲۵ سال گذشته دست‌کم ۴ کشته و ۶۰ زخمی برجای گذاشت

گروهی از اعضای کنگره آمریکا با وجود واکنش‌های خشمگینانه چین به تایوان رفتند