خودکشی پس از انتشار فیلم رابطه جنسی؛ عزم مسئولان ایتالیا برای افزایش امنیت دیجیتال

خودکشی پس از انتشار فیلم رابطه جنسی؛ عزم مسئولان ایتالیا برای افزایش امنیت دیجیتال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خودکشی یک زن جوان ایتالیایی در پی انتشار ویدئوی رابطه جنسی او در شبکه های اجتماعی، مردم این کشور را در بهت و حیرت فرو برد.

آگهی

خودکشی یک زن جوان ایتالیایی در پی انتشار ویدئوی رابطه جنسی او در شبکه های اجتماعی، مردم این کشور را در بهت و حیرت فرو برد. این زن ۳۱ ساله روز سه شنبه در شهر مویانو در نزدیکی ناپل خودکشی کرد.

خودکشی این زن جوان به دنبال یک دعوای حقوقی برای حذف ویدئوی رابطه جنسی اش از روی اینترنت صورت گرفت. او ویدئوی رابطه جنسی با دوست پسر جدیدش را به وسیله اپلیکیشن واتس اپ برای دوست پسر قبلی خود فرستاده بود تا حسادت وی را بر انگیزد. در نهایت اما این ویدئو ماهها بر روی شبکه های اجتماعی پخش شد. امری که منجر به تلاش حقوقی این زن برای حذف ویدئو از روی اینترنت شده بود.

آنتونلو سورو، رئیس اداره مسئول حفاظت از داده ها در ایتالیا در گفتگو با یورونیوز می گوید: «فکر می کنم فرایند حذف ویدئو و پیامهای خطرناک از روی سایتهای اینترنتی را باید تسریع کنیم. اداره حفاظت از داده ها امکان جلوگیری از ویدئوهای متعرضانه را با حذف سریع آنها از شبکه های اجتماعی دارد. مشکل اصلی اما جلوگیری از پخش آن در سراسر اینترنت است.»

او می افزاید: «باید در آموزش دیجیتال شهروندی سرمایه گذاری کنیم. باید همگان درک کنند که جنبه دیجیتال جنبه ای واقعی است و به زندگی واقعی بر می گردد. به همین دلیل باید در امر آموزش از ابتدا در مدارس سرمایه گذاری کنیم. فرزندان ما باید نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی را بیاموزند و همزمان با آموختن زبانهای خارجی با خطرات اینترنت آشنا شوند.»

رئیس اداره مسئول حفاظت از داده ها در ایتالیا در مورد همکاری با سایت هایی همچون توئیتر و فیسبوک می گوید: «مقامات ایتالیایی همچون مقامات سایر کشورها به طور دائمی با مدیران این شبکه های اجتماعی در تماس هستند. موقعیت در گذشته بسیار دشوار بود زیرا آنها قدرت ما را به رسمیت نمی شناختند و صلاحیت قضایی مقامات اروپایی را زیر سوال می بردند. امروز می توانم بگویم پیشرفتهایی حاصل شده است.»

او می افزاید: «نمی توانیم اینترنت را مقصر خشونت بدانیم بلکه باید کسانی را که از اینترنت بدون توجه استفاده می کنند، مقصر بدانیم.»

آنچه مسلم است این است که اقدامات مسئولان ایتالیایی نخواهد توانست زندگی را به زن جوان ایتالیایی بازگرداند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟