کمکهای سازمان ملل در انتظار تحویل به جنگزدگان سوریه

کمکهای سازمان ملل در انتظار تحویل به جنگزدگان سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با وجود توافق آمریکا و روسیه بر سر آتش بس در سوریه، و وعده باز شدن راهها برای ارسال کمکهای انسان دوستانه، سازمان ملل هنوز موفق به رساندن این کمکها به مناطق تحت محاصره نشده…

آگهی

با وجود توافق آمریکا و روسیه بر سر آتش بس در سوریه، و وعده باز شدن راهها برای ارسال کمکهای انسان دوستانه، سازمان ملل هنوز موفق به رساندن این کمکها به مناطق تحت محاصره نشده است.

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان در امور سوریه، در این باره گفت: «جاده کاستلو اهمیت ویژه ای در توافق آمریکا و روسیه دارد. کاروان کمکها، شامل ۴۰ کامیون، آماده و در انتظار عبور از این جاده اند. کامیونها مهر و موم می شوند و نباید در مسیر حرکتشان مزاحمتی برای آنها ایجاد شود یا مورد بازرسی قرار گیرند، تا اینکه از طریق آن جاده به شرق حلب برسند.»

این در حالی است که بنا به تازه ترین گزارشها، ارتش سوریه و مخالفان دولت بشار اسد هنوز از دو سمت این جاده عقب نشینی نکرده اند و امکان عبور کاروان کمکهای سازمان ملل به وجود نیامده است.

از سوی دیگر، ارسال کمکهای انسان دوستانه به سایر مناطق جنگزده نیز به دلیل عدم صدور مجوزهای لازم از سوی دولت سوریه متوقف شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال کمک های بشردوستانه به شرق حلب با مشکل روبرو است

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد