علی جنتی: برای حفظ حرمت امام رضا از اجرای کنسرت در مشهد کوتاه آمدیم

علی جنتی: برای حفظ حرمت امام رضا از اجرای کنسرت در مشهد کوتاه آمدیم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد ایران گفته است که وزارتخانه تحت امرش از برگزاری کنسرت «در شهر مشهد به دلیل وجود مرقد حضرت رضا» منصرف شده است.

در پی مخالفت گروهی از روحانیون و از جمله احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزاری شماری از کنسرت‌های موسیقی در شهر مشهد در ماه‌های گذشته لغو شده بود. این امر منجر به مخالفت و انتقاد دولت حسن روحانی از رویکرد این دسته از روحانیون شد. با این حال آقای جنتی روز ۲۶ مرداد رسما اعلام کرد با توجه به مخالفت‌های احمد علم‌الهدی با برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد٬ این وزارتخانه از برگزاری کنسرت در این شهر «صرف‌نظر» کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم وزیر ارشاد روز چهارشنبه ۲۵ شهریور در این باره گفت: «در شهر مشهد به دلیل وجود مرقد حضرت رضا کوتاه آمدیم و گفتیم که رعایت حرمت امام رضا شود.» با این حال وی بر برگزاری کنسرت‌ها در دیگر شهرهای استان خراسان تاکید کرده است.

پیشتر ۳۲ نماینده مجلس شورای اسلامی به وزیر ارشاد درباره عقب‌نشینی از برگزاری کنسرت در شهر مشهد تذکر داده و از وی خواسته بودند دلایل این تصمیم را توضیح دهد.

احمد علم الهدی امام جمعه مشهد بارها بر ممنوعیت برگزاری کسنرت‌ های موسیقی در استان خراسان تاکید کرده و از کسانی که خواهان برگزاری کنسرت‌ های موسیقی در این استان هستند خواست تا جای دیگری را برای زندگی انتخاب کنند. در واکنش به انتقاد آقای علم الهدی حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز اول شهریور ماه گفت: «هر کسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند، نمی‌تواند قانون‌گذاری کند و وزیر ما هم نباید تبعیت کند و باید تابع قانون باشد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد روحانی از وزیر ارشاد: هیچ وزیری نباید عقب نشینی کند

علم‌الهدی: مشهد شهر عیاشی و کنسرت نیست

این سه‌شنبه شب یا آن سه‌شنبه شب؟ چهارشنبه‌سوری امسال دقیقاً چه روزی است؟