رویترز: صادرات نفت ایران به کره جنوبی ۲ برابر شد

رویترز: صادرات نفت ایران به کره جنوبی ۲ برابر شد
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در حالی که تهران بعد از لغو تحریم‌ها به دنبال افزایش تولید نفت خود به میزان قبل از تحریم‌ها است، صادرات نفت ایران به کره جنوبی در ماه اوت امسال دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمارهای گمرک کره جنوبی حاکی از این است که سئول در ماه اوت ١.١ میلیون تن معادل ٢٦٠ هزار و ٧٧٠ بشکه در روز از ایران نفت وارد کرده است. در حالی که این رقم در ماه مشابه سال گذشته ٥٥٢ هزار و ٧١٠ تن بوده است.

رویترز همچنین در گزارش خود نوشته است که ایران در ماه اوت سال جاری ۳.۶۳ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است.

در همین حال روز چهارشنبه معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت که ظرفیت تولید نفت کشور تا پایان سال جاری به چهار میلیون بشکه در روز می‌رسد که بخش بیشتر آن به صادرات اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا علی کاردر با اشاره به برنامه‌های آتی وزارت نفت درخصوص افزایش تولید و صادرات افزود: ١.٦ میلیون بشکه از نفت تولید شده در داخل مصرف و بقیه صادر خواهد شد.

در ماه‌های پیش از وضع تحریم‌ها، تولید نفت خام ایران اندکی کمتر از چهار میلیون بشکه در روز بود که در زمان تحریم‌ها به روزانه دو میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه تقلیل پیدا کرده بود.

کشورهای عضو اوپک و غیراوپک قرار است در حاشیه نشست آژانس انرژی بین‌المللی که ٢٦ تا ٢٨ سپتامبر در الجزیره برگزار می‌شود نشستی داشته باشند. در این نشست تلاش می‌شود تا تولید کشورها تعدیل شود تا قیمت در بازار افزایش یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران و اسرائیل؛ چگونه دو کشور متحد به دشمنان قسم‌خورده تبدیل شدند؟

رویارویی مستقیم نظامی با اسرائیل چه تاثیری بر زندگی شهروندان عادی ایران می‌گذارد؟

پلیس ایران دور جدید سخت‌گیری‌ها برای حجاب اجباری را آغاز کرد