افشاگری «اسنودن» به روی پرده سینما رفت

افشاگری «اسنودن» به روی پرده سینما رفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

الیور استون فیلم جدید خود با نام «اسنودن» را به روی پرده سینماها برد.

آگهی

الیور استون فیلم جدید خود با نام «اسنودن» را به روی پرده سینماها برد. این فیلم به زندگی ادوارد اسنودن، مردی که در سال ۲۰۱۳ تعداد زیادی از اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا را توسط مطبوعات منتشر کرد، می پردازد.

آقای استون گفته است که راضی کردن ادوارد اسنودن برای ساخت فیلمی از دوره ای از زندگی او کار ساده ای نبوده و برای این کار چندین بار با او ملاقات کرده است. او در این مورد گفت: «او (ادوارد اسنودن) در ساخت فیلم خیلی به ما کمک کرد اما چیزی را کنترل نکرد. ما هر کار که خواستیم انجام دادیم. داستان را از نقطه نظر اطرافیان او چک کردیم و با هر کسی که مایل بود صحبت کردیم. ما با سازمان امنیت ملی طرف بودیم و آدم های زیادی نیستند که بخواهند در این مورد صحبت کنند بنابراین هر چه بدست آوردیم ارزشمند و معتبر است.»

جوزف گوردون لویت نقش ادوارد اسنودن را در این فیلم بازی می کند. او در مورد تصمیم برای بازی در این فیلم می گوید: «حرف های زیادی در مورد زندگی شغلی من بود. خیلیها به من می گفتند که بعضی از مردم او را یک قهرمان می دانند ولی نیمی از مردم هم درباره او نظر منفی دارند. بازی در این نقش می تواند در شغل تو خلل ایجاد کند. موضوع این نیست که آنها اشتباه می کنند اما من نمی خواستم بر این اساس تصمیم بگیرم.»

افشاگری اسنودن تعداد زیادی از برنامه های شنود، کنترل و نظارت را به جهان معرفی کرد. برنامه هایی که توسط سازمان امنیت ملی آمریکا و با همکاری پیمان نامه امنیتی فایو آیز (میان کشورهای نیوزلند، آمریکا، استرالی، بریتانیا و کانادا) و یک شرکت مخابراتی اروپایی اداره می شدند. این افشاگری بحث های زیادی در مورد حریم خصوصی اطلاعات و سوء استفاده از بحث “امنیت ملی” را در جهان مطرح کرد.

اسکات ایستوود پسر کوچک کلینت ایستوود و بازیگر این فیلم می گوید: «من آنچه در اینترنت ممکن است اتفاق بیقتد را دیده ام. می دانم با هک کردن چه کارهایی می شود کرد و قسمت های سرگرم کننده اش کدام است. ولی من بیشتر از آن وحشت دارم.»

چند روز قبل از اکران افتتاحیه این فیلم در نیویورک، ادوارد اسنودن در مصاحبه با گاردین گفته بود که از ا
و
باما می خواهد که پیش از ترک سمت خود برای او فرمان عفو صادر کند. او در صورت محاکمه به اتهام نقض قانون جاسوسی با محکومیت ۳۰ سال حبس روبرو خواهد بود. هم اکنون او در مکان نامشخصی در روسیه زندگی می کند و بدنبال درخواست پناهندگی از کشور دیگری است.

فیلم سینمایی «اسنودن» با کارگردانی الیور استون از روز ۱۵ سپتامبر به روی پرده سینماهای جهان رفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تشدید تلاشها برای تشویق اوباما به عفو اسنودن

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید