کلینتون: ترامپ باید از مردم آمریکا عذرخواهی کند

کلینتون: ترامپ باید از مردم آمریکا عذرخواهی کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقابت بین دو رقیب اصلی تبدیل به حمله مستقیم به یکدیگر شده است.

آگهی

دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقابت بین دو رقیب اصلی تبدیل به حمله مستقیم به یکدیگر شده است.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکراتها گفته است که دونالد ترامپ، به دلیل این که گفته بود باراک اوباما متولد آمریکا نیست، به رئیس جمهوری و مردم آمریکا یک عذرخواهی بدهکار است. خانم کلینتون که به دلیل بیماری، چند روزی فعالیتهای انتخاباتیش را متوقف کرده بود، در میان هوادارانش در واشنگتن گفت: «ما از پنج سال قبل می دانیم که دونالد ترامپ کیست. او همان کسی است که ماجرای محل تولد باراک اوباما را رهبری کرد تا مشروعیت اولین رئیس جمهوری سیاهپوست آمریکا را زیر سوال ببرد. اساس فعالیتهای انتخاباتی او چنین دروغهای وحشتناکی است.»

در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل، دونالد ترامپ یکی از جمهوریخواهانی بود که می گفتند باراک اوباما متولد آمریکا نیست. آقای ترامپ سرانجام در میان هوادارانش از موضع پیشین خود عقب نشینی کرد و گفت: «باراک اوباما متولد آمریکا است.»

در حالی که در ماه های اخیر، هیلاری کلینتون در اغلب نظرسنجیها پیشتاز بوده است، دونالد ترامپ در هفته های اخیر توانسته است فاصله خود را با رقیب دموکرات کم کند.

اشتفان گروبه، گزارشگر یورونیوز در آمریکا می گوید: «بعد از چند هفته که به نظر می رسید اوضاع آرامتر شده است، مبارزه های انتخاباتی به سطح جدیدی از “زشتی” رسیده است. دونالد ترامپ در یک مصاحبه از این که صراحتا بگوید باراک اوباما متولد آمریکا است، طفره رفت. این اقدام باعث شد که موضوع محل تولد باراک اوباما که واقعیت آن مشخص شده است، بار دیگر باز شود. ستاد انتخاباتی او گفته است که هیلاری کلینتون این موضوع را در ابتدا مطرح کرد. اما این حرف دروغ است. چرا ترامپ بار دیگر درباره این مساله صحبت می کند؟ شاید چون نظرسنجیها در روزهای اخیر نشان می دهند که او وضعیتش بهتر شده است و به او حس پیروزی دست داده است. دموکراتها هم ترسیده اند. از طرفی، ترس از پیروزی ترامپ شاید تنها دلیلی باشد که دموکراتها و افراد مستقلی که هنوز برای شرکت در انتخابات تصمیم نگرفته اند، بالاخره بخواهند به پای صندوقهای رای بروند و به کلینتون رای بدهند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ می گوید رشد اقتصادی آمریکا را به چهار درصد خواهد رساند

کلینتون پس از سه روز استراحت مبارزات انتخاباتی اش را از سر گرفت

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت