شادی و چالشهای دنیای نوجوانان در فیلم آلمانی «چیک»

شادی و چالشهای دنیای نوجوانان در فیلم آلمانی «چیک»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«چیک» عنوان فیلم جدید فاتح آکین، کارگردان آلمانی است.

آگهی

«چیک» عنوان فیلم جدید فاتح آکین، کارگردان آلمانی است. این فیلم کمدی داستان یک نوجوان ۱۴ ساله اهل برلین روایت می کند که خانواده ای مرفه دارد.

با این حال زندگی خانوادگی این نوجوان متلاطم است زیرا مادر او سابقه اعتیاد به الکل دارد و پدرش نیز اوقاتش را به دور از خانواده و با دستیار جوانش می گذراند. این نوجوان با همکلاسی جدید خود به نام «چیک» به یک سفر بین شهری می رود.

فاتح آکین ترکیه ای تبار است و سابقه کارگردانی چندین فیلم از جمله فیلم «در مقابل دیوار» را در سال ۲۰۰۴ دارد.

در جریان مراسم اکران اولیه فیلم «چیک»، فاتح آکین از دشواری تهیه این فیلم به دلیل فرصت کوتاه و چند هفته ای ساخت آن سخن گفت.

فاتح آکین اظهار داشت: «فیلمبرداری این فیلم مطمئنا طاقت فرساترین موردی بود که تجربه کرده ام. شاید آخرین باری که فیلمبرداری اینچنین طاقت فرسا را تجربه کردم در جریان ساخت فیلم “در مقابل دیوار” بود. فرصت چندانی برای فکر در مورد درستی آنچه انجام می دهیم، نداشتیم. تنها باید پیش می رفتیم.»

در ابتدا قرار بود این فیلم توسط داوید ننت، دیگر کارگردان آلمانی ساخته شود اما با کناره گیری او از این پروژه و در حالی که تنها هفت هفته به آغاز فیلمبرداری باقی مانده بود، فاتح آکین کارگردانی «چیک» را برعهده گرفت.

آناند بَتبیلگ، هنرپیشه ۱۵ ساله فیلم «چیک» در مورد اولین تجربه سینمایی خود می گوید: «کار کردن با فاتح آکین خیلی فرح بخش بود. هرگز کارگردانی را اینچنین تصور نمی کردم. البته او اولین کارگردانی است که من ملاقات کرده ام اما کار با او واقعا مانند یک جوان بامزه و مثبت بود. او بیشتر مانند یک دوست صمیمی رفتار می کند تا یک کارگردان.»

فیلم «چیک» به معرفی دنیای نوجوانان می پردازد. دنیایی که بین کودکی و بزرگسالی قرار دارد و با چالشهای مختص به خود همراه است.

فاتح آکین در مورد این فیلم می گوید: «سرگرم کننده، مهیج، شلوغ و پرشتاب! برای خنده آماده باشید.»

فیلم «چیک» براساس کتابی به همین نام و به قلم ولفگانگ هرندورف ساخته شده است. منتقدان آلمانی از این فیلم، کارگردانیِ فاتح آکین و نقش آفرینی بازیگران نوجوان آن تجلیل کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد