آغاز اولین اجلاس سران اتحادیه اروپا پس از برکسیت

آغاز اولین اجلاس سران اتحادیه اروپا پس از برکسیت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نشست سران اتحادیه اروپا روز جمعه در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی آغاز شد.

آگهی

نشست سران اتحادیه اروپا روز جمعه در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی آغاز شد. این اولین نشست رسمی این اتحادیه پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برکسیت) است و بریتانیا در جمع بیست و هفت کشور شرکت کننده در این نشست نخواهد بود.

روبرت فیتسو، نخست وزیر اسلواکی هنگام ورود به این نشست در جمع خبرنگاران گفت: «ما همه خواستار نشان دادن اتحاد هستیم. می خواهیم نشان دهیم که اتحادیه اروپا یک پروژه بی نظیر است و خواست ما ادامه آن است. امیدوارم تا آخر این نشست بتوانیم نقشه راه موضوعات مهم شش ماه آینده را تنظیم کنیم.»

در چند ماه اخیر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با فراز و نشیبهایی روبرو بوده اند که از جمله می توان به بحران پناهجویان و رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در همه پرسی ماه ژوئن گذشته اشاره کرد.

رهبران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس خواهان اتخاذ تصمیمهای متحد و ایجاد تقویم و نقشه راه مدون برای مسائل و رویدادهای پیش رو هستند. تصمیم گیری در مورد زمان خروج بریتانیا، تبیین سیاست دفاعی برای اروپا بدون حضور این کشور و بحران مهاجران یکی از مهمترین آنهاست.

شاندور ژیروش، خبرنگار اعزامی یورونیوز به محل اجلاس می گوید: «نتیجه همه پرسی برکسیت در بریتانیا نشان داد که اتحادیه اروپا دچار بحران است و میان رهبران کشورهای عضو، کشمکشهایی درباره آینده این قاره وجود دارد. بعضی کشورها خواهان اتحاد و در مقابل، کشورهایی نظیر لهستان و مجارستان خواهان کم کردن قدرت بروکسل هستند. این مسائل باعث بحثهای فراوانی در این نشست خواهند بود. تروریسم، اقتصاد و بحران مهاجرت از دیگر سرفصلهای این نشست است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار رئیس جمهوری فرانسه با صدراعظم آلمان در کاخ الیزه

یونکر: با پیوستن باروسو به بانک «گلدمن ساکس» مشکل دارم

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد