عدم پایبندی خودروسازان اروپایی به معیارهای آلایندگی هوا

عدم پایبندی خودروسازان اروپایی به معیارهای آلایندگی هوا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان غیردولتی «حمل و نقل و محیط زیست» می گوید که حدود ۳۰ میلیون خودروی دیزلی در اروپا استاندارد نیستند و بیش از سطح تعیین شده، هوا را آلوده می کنند.

آگهی

سازمان غیردولتی «حمل و نقل و محیط زیست» می گوید که حدود ۳۰ میلیون خودروی دیزلی در اروپا استاندارد نیستند و بیش از سطح تعیین شده، هوا را آلوده می کنند. این سازمان تازه ترین گزارش خود را روز دوشنبه و در نخستین سالگرد رسوایی شرکت فولکس واگن منتشر کرد.

سوایا پولیسکانوآ، از مدیران این سازمان گفت: «هیچ کدام از شرکتهای خودروسازی معیارهایی را که برای سطح آلایندگی تعیین شده رعایت نمی کنند. با این وجود، اگر مقایسه کنیم، خودروهایی که فولکس واگن از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد تولید کرده جزء بهترین ها هستند. خودروهای تولیدی کارخانجات فیات، رنو و اپل بیش از بقیه هوا را آلوده می کنند. در واقع ۸۰ درصد خودروها در اروپا حداقل ۳ برابر بیش از میزان تعیین شده، آلایندگی دارند.»

بیشترین خودروهای غیراستاندارد در جاده های فرانسه در حرکت هستند. این کشور با داشتن ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خودروی غیر استاندارد در صدر جدول قرار دارد. آلمان، بریتانیا و ایتالیا هم در جایگاه های بعدی هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟