بمباران کاروان کمک های انساندوستانه در حلب ۱۲ کشته برجای گذاشت

بمباران کاروان کمک های انساندوستانه در حلب ۱۲ کشته برجای گذاشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک کاروان حامل کمک های انساندوستانه که عازم شهر حلب بود دوشنبه شب هدف حمله قرار گرفت.

آگهی

یک کاروان حامل کمک های انساندوستانه که عازم شهر حلب بود دوشنبه شب هدف حمله قرار گرفت. بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه در نتیجۀ این بمباران ها ۱۲ نفر از اعضای هلال احمر سوریه کشته شدند.

هنوز مشخص نیست چه گروهی از طرف های درگیر در سوریه به این کاروان کمک های انساندوستانه حمله کرده اما گفته می شود این کاروان در جریان حملۀ هوایی به استان حلب مورد حمله قرار گرفته است. هیچ کدام از گروههای مسلح ضد دولتی در سوریه جنگنده و هلی کوپتر در اختیار ندارند و دولت های سوریه و روسیه نیز تاکنون واکنشی به خبر حمله به این کاروان نشان نداده اند.

به نقل از سازمان ملل متحد و به گزارش منابع خبری سوریه، ۱۸ کامیون از این کاروان در نتیجۀ این حملات که درغرب حلب بوقوع پیوسته آسیب دیده و محمولۀ ارسالی نیز از بین رفته است. محموله های این کاروان قرار بود به دست مردم شهر عروم الکبری در غرب استان حلب برسد. بیش از ۶۷۰۰۰ نفر در این شهر زندگی می کنند.

این حمله در حالی صورت می گیرد که روز دوشنبه ارتش سوریه در اطلاعیه ای با اعلام اینکه آتش بس در این کشور خاتمه یافته است، مواضع گروههای مسلح ضد دولتی را هدف قرار داد. دولت سوریه می گوید گروههای مسلح ضد دولتی در جریان این آتش بس بارها به مواضع ارتش این کشور حمله کرده و این توافق را زیر پا گذاشته اند.

این آتش بس که با توافق روسیه و آمریکا به دست آمده بود از روز دوازدهم سپتامبر برقرار شد و طبق این توافق قرار بود در صورت رعایت آتش بس از سوی گروههای درگیر در سوریه، مدت آن تمدید شود. به گفتۀ خبرگزاری سانا، در فاصلۀ روزهای یکشنبه و دوشنبه، گروههای مسلح ضد دولتی ۳۲ بار مواضع نیروهای ارتش سوریه را در مناطق مختلف این کشور هدف حمله قرار داده و آتش بس را نقض کرده بودند.

ارتش سوریه پس از اعلام خبر پایان آتش بس، مواضع گروههای مسلح ضد دولتی را در شمال استان قنیطره و بخش هایی از حلب بمباران کرده است که در نتیجۀ آن ۳۶ نفر کشته شده اند. روسیه نیز که از هم پیمانان دولت سوریه در جنگ داخلی این کشور است با ابراز تاسف از شکسته شدن این آتش بس، گروههای مسلح ضد دولتی را عامل عدم ثبات آتش بس مذکور عنوان کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش سوریه پایان آتش بس را اعلام کرد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد