برگزاری کنفرانس اقتصادی مصر در قاهره

برگزاری کنفرانس اقتصادی مصر در قاهره
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کنفرانس اقتصادی مصر روز دوشنبه کار خود را در قاهره آغاز کرد و تا سه شنبه ادامه دارد.

آگهی

کنفرانس اقتصادی مصر روز دوشنبه کار خود را در قاهره آغاز کرد و تا سه شنبه ادامه دارد. در این کنفرانس شرکت کنندگان چالشهای پیش روی اقتصاد این کشور را بررسی می کنند.

مصر برای سر و سامان بخشیدن به اقتصادش با صندوق بین المللی پول برای دریافت وامی معادل ۱۲ میلیارد دلار به توافق رسید. علاوه براین، این کشور از بانکهای سرمایه گذاری اروپایی نیز درخواست وام می کند.

سحر نصر، وزیر همکاریهای بین المللی مصر گفت: «میزان وامهای ما از بانکهای سرمایه گذاری اروپایی دو برابر شده است. بدنبال همکاری با نهادهای بین المللی هستیم زیرا آنها به ما وامهای بلند مدت اعطاء می کنند.»

عمر المنیری، مشاور وزیر دارایی مصر گفت: «اجرای یک برنامه جامع اصلاحی در دستور کار قرار دارد. این طرح شامل اعمال اصلاحات در بخشهای اقتصادی، مالی و مالیاتی است. این برنامه ها با همکاری نهادهای بین المللی تدوین و در نهایت تایید شده است.»

مهمترین اهداف تدوین و اجرای برنامه های اصلاحی بهبود وضعیت بازار مبادلات ارزی، افزایش ذخایر ارزی کشور و پایین آوردن نرخ تورم به زیر رقم ۱۰ درصد و در نهایت کاهش سطح کسری بودجه کشور است. در این بین دریافت کمکها و وامهای خارجی ضروری به نظر می رسد.

محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار یورونیوز در قاهره می گوید: «برای سرمایه گذاران خارجی و عرب برپایی این کنفرانس فرصت مناسبی است تا برنامه های اصلاحی دولت را بررسی کنند. آنها می توانند ببینند در این طرحها با توجه به فضای ناامن و پرتنش کشور آیا ساختار و ساز و کار پرجاذبه ای وجود دارد و یا خیر.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟