تحقیق گسترده درباره مظنون به بمبگذاری های اخیر در آمریکا

تحقیق گسترده درباره مظنون به بمبگذاری های اخیر در آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مظنون به بمبگذاری های نیویورک و نیورجرسی که در درگیری با پلیس مجروح شده بود در شرایط جسمی مناسبی است.

آگهی

مظنون به بمبگذاری های نیویورک و نیورجرسی که در درگیری با پلیس مجروح شده بود در شرایط جسمی مناسبی است. احمد خان رحمی بامداد روز دوشنبه دستگیر و به بیمارستان منتقل شد.

بر اساس شواهد احتمال می رود وی به تنهایی این عملیات را انجام نداده است. در همین حال همسر این متهم تنها چند روز پیش از حملات تروریستی نیویورک و نیورجرسی، ایالات متحده را ترک کرده است.

محمد رحمی، پدر این مظنون به خبرنگاران می گوید: «وقتی در خانواده خود چنین چیزی می بینید، باخودتان فکر می کنید که چه کاری می شد در این رابطه کرد.» به نوشته نیویورک تایمز به نقل از مقامات امنیتی، وی در سال ۲۰۱۴ به اف بی آی گزارش داده بود که پسرش «تروریست» است. پس از حدود دو ماه اف بی آی به این خانواده اعلام می کند که مشکلی در میان نیست.

رحمی در پنج سال گذشته بارها به افغانستان و پاکستان سفر کرده است. پس از تصمیم پلیس نیویورک به انتشار تصویر این متهم در رسانه ها، صاحب یک بار در شهر لیندن نیوجرسی، وی را شناسایی کرد و با نیروهای امنیتی تماس گرفت.

بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک در یک نشست خبری که تنها چند ساعت پس از دستگیری رحمی برپا شد به خبرنگاران گفت: «شما در طول هفته شاهد حضور قوی پلیس نیویورک، به ویژه از سوی گروه واکنش راهبردی و فرماندهی واکنش به بحران خواهید بود. شما شاهد افسران سخت آموزش دیده و به خوبی مسلح خواهید بود. شما افسران را در مترو در حال بازرسی کیف ها و نیز سگ های ویژه کشف بمب را می بینید که در طول هفته فعالیت می کنند.»

در پی برپایی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، این تدابیر امنیتی به ویژه در حوالی مقر دائمی این سازمان تشدید شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده گفته که تاکنون نشانی از ارتباط بین حمله با چاقو در مینه سوتا که ۱۰ مجروح برجاگذاشت و بمبگذاری های نیویورک و نیوجرسی به دست نیامده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک

ماجرای مرموز کشف پای قطع شده یک انسان در متروی نیویورک