انتخابات پارلمانی در اردن برگزار شد

انتخابات پارلمانی در اردن برگزار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با پایان کار حوزه های رای گیری در اردن، کار شمارش آرای انتخابات پارلمانی این کشور آغاز شد.

آگهی

با پایان کار حوزه های رای گیری در اردن، کار شمارش آرای انتخابات پارلمانی این کشور آغاز شد. بیش از یک و نیم میلیون نفر در این انتخابات شرکت کرده اند.

حزب اخوان المسلمین که اصلی ترین حزب مخالف دولت اردن محسوب می شود و در دو دورۀ قبلی حضور در این انتخابات را تحریم کرده بود، در این دوره حضور چشمگیری داشته است.

یکی از رای دهندگان امیدوار است که با این انتخابات، شرایط در اردن بهتر شود. وی می گوید: «از ابتدای کارزار انتخاباتی و در طول برگزاری آن همه چیز خوب پیش رفته است و نامزدها هم افراد خوبی هستند. به خواست خدا همه چیز برای این کشور خوب پیش خواهد رفت.»

ائتلاف ملی برای اصلاحات که از حضور مخالفان دولت به رهبری اخوان المسلمین تشکیل شده، در میانۀ روز پیروزی خود را در این انتخابات تبریک گفته است.

رای دهندۀ دیگری نیز از حضور چهره های جدید در این انتخابات خشنود است و می گوید: «ما از این افراد انتظار داریم که خوب کار کنند نه اینکه مثل نمایندگان پارلمان قبلی فقط به فکر منافع خودشان باشند.»

تاریخ دقیق اعلام نتایج این انتخابات هنوز مشخص نشده اما به گفتۀ کمیسیون انتخابات اردن این نتایج تا ۴۸ ساعت پس از اتمام رای گیری اعلام خواهد شد. ۱۴۰۰۰ ناظر محلی و ۶۷۶ ناظر بین المللی بر نحوۀ برگزاری این انتخابات و شمارش آرا نظارت کرده اند.

این انتخابات در فضای آرامی برگزار شده و تنها در یک مورد به دلیل حملۀ افراد ناشناس به یک حوزۀ رای گیری در جنوب امان و شکستن چند صندوق، آرا باطل اعلام شده و قرار است رای گیری مجددا در این منطقه برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

قالیباف و یارانش بازنده‌های اصلی در نتایج اولیه انتخابات مجلس؛ انتخابات تهران به دور دوم می‌رسد؟

انتخابات پاکستان؛ پیشتازی نامزدهای نزدیک به خان و واکنش تند دولت به انتقادهای خارجی