رقابت تنگاتنگ میان دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا

رقابت تنگاتنگ میان دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حالیکه کمتر از دو ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، رقابت میان دو نامزد حزب جمهوریخواه و دموکرات بسیار تنگاتنگ است.

آگهی

در حالیکه کمتر از دو ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، رقابت میان دو نامزد حزب جمهوریخواه و دموکرات بسیار تنگاتنگ است. آخرین نظر سنجی ها نشان می دهند که ۶۱ درصد رای دهندگان حزب جمهوریخواه اعتقاد دارند دونالد ترامپ بهترین گزینه برای نامزدی این حزب نیست. در همین حال ۵۹ درصد رای دهندگان دموکرات نیز دیدی منفی نسبت به نامزدی خانم کلینتون دارند.

اشتفان گروبه خبرنگار یورونیوز درباره نتیجه آخرین نظر سنجی ها می گوید: «هیلاری کلینتون پس از مرخصی کوتاه برای آماده شدن جهت مناظره تلویزیونی هفته آینده، این چهارشنبه برای از سر گیری کارزار انتخاباتی به اورلاندو در ایالت فلوریدا رفته است. بر اساس آخرین نظر سنجی ها محبوبیت او در فلوریدا ۵ درصد افزایش یافته است. او و ترامپ هریک به ترتیب ۵۰ و۴۵ درصد آرای این ایالت را کسب خواهند کرد. این آمار گویای دو چیز هستند. نخست آنکه کلینتون بر اوضاع هفته های گذشته مسلط شده است. دوم آنکه ترامپ در نهایت ۴۵ تا ۴۶ درصد کل آرا را کسب خواهد کرد. درصد متوسط آراء در خلال کارزارها روشن شده است. کلینتون صدر نشین است و مانند گذشته پشت سر ترامپ قرار ندارد. از سوی دیگر، ترامپ از دیدار با رییس جمهوری اوکراین در نیویورک طفره رفت. کی یف از دو نامزد برای این دیدار دعوت کرده بود ولی ترامپ برای پاسخ دادن به خود زحمتی نداد. این فرصتی برای کلینتون فراهم کرد تا ترامپ را بعنوان دوست و هواخواه پوتین نشان دهد.»

هشتم نوامبر (هجدهم آبان) سال جاری مردم آمریکا برای تعیین رییس جمهوری آتی خود به پای صندوق های رای می روند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟