تنوع زیستی و طبیعت گردی، اهرم توسعه اقتصادی در ماداگاسکار

تنوع زیستی و طبیعت گردی، اهرم توسعه اقتصادی در ماداگاسکار
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

منابع طبیعی و تنوع زیستی در پارکهای طبیعی ماداگاسکار چگونه به این کشور جزیره ای کمک می کند تا به توسعه اقتصادی اش سرعت ببخشد.

آگهی

منابع طبیعی و تنوع زیستی در پارکهای طبیعی ماداگاسکار چگونه به این کشور جزیره ای کمک می کند تا به توسعه اقتصادی اش سرعت ببخشد. این تنوع زیستی چه فرصتهایی را برای بخش گردشگری این کشور به ارمغان می آورد؟

پارک «تسیمانامپسوتسه» یکی از ۴۳ پارک طبیعی در ماداگاسکار است. وسعت این پارک با مساحت ۲۰۰ هزار هکتار به اندازه کلان شهری مانند توکیو است. این پارک در منطقه بکر و دست نخورده در این کشور واقع شده و زیستگاه ۳۰۰ گونه متنوع گیاهی و جانوری است.

تنها دریاچه نمک ماداگاسکار هم در این پارک قرار دارد که محل زندگی گونه ای از فلامینگوها موسوم به “فلامینگوی بزرگتر” است. کهن سالترین درخت این پارک «بائوبابی» است که طول آن ۱۶۵۰ متر است.

مقامات کشور علاوه بر حفظ محیط زیست این منابع طبیعی سعی می کنند از آن برای جذب سرمایه گذاران هم استفاده کنند. در حدود دهها پارک طبیعی در ماداگاسکار، زمینهایی برای توسعه فعالیتهای مربوط به اکوتوریسم یا طبیعت گردی در نظر گرفته شده است. بعنوان مثال قرار است سه محوط کوچک برای کنترل و نظارت بر سازگاری با محیط زیست در نزدیکی غاری که در پارک طبیعی «تسیمانامپسوتسه» وجود دارد ساخته شود.

مدیر بازاریابی پارکهای ملی ماداگاسکار می گوید: «قرار نیست بنا یا ساختمان یا هتل پنج ستاره در اینجا بسازیم. هدف از ساخت این محوطه ها این است که با بکار بردن انرژی های تجدیدپذیر، از محیط زیست حفاظت کنیم تا مثلا مجبور نباشیم به طور مداوم از سیستمهای تهویه هوا استفاده کنیم.»

پارکهای طبیعی در ماداگاسکار با همکاری بومیان اداره می شود، در واقع مردم محلی از فعالیتهای طبیعت گردی در پارک سود می برند. سال گذشته بیش از ۲۳۰۰۰۰۰ یوور سود مستقیم عاید مردم محلی شد.

مدیر بازاریابی پارکهای ملی ماداگاسکار می گوید: «پولی که سرمایه گذاران به اینجا می آورند، در سطح محلی شغل ایجاد می کند. فایده اش [در سطح کل] ماداگاسکار هم این است که ظرفیت پذیرش و امکانات اقامتی برای گردشگران بیشتر می شود، در نتیجه تعداد بیشتری توریست به کشور می آید.»

البته معیار اصلی جلب سرمایه گذاران خارجی طبیعت گردی است. یک سرمایه گذار در طبیعت گردی در ماداگاسکار می گوید: «به نظرم سرمایه گذاران وقتی به کشوری می آیند باید قبل از هر چیز آن کشور را دوست داشته باشند و تنها به سود نیندیشند. باید برای توسعه اقتصادی آن کشور تلاش کنند، پای منافع بعدا به میان می آید.»

به این ترتیب حفاظت از تنوع زیستی در ماداگاسکار و طبیعت گردی تبدیل به یکی از اهرمهای توسعه اقتصادی در این کشور جزیره ای شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۶۰ نوع پروانه از قاره آمریکا، آسیا و آفریقا مهمان موزه تاریخ طبیعی لندن

بازار داغ ورزش و گردشگری ورزشی در امارات

قوانین تازه در دُبی برای افزایش استفاده از روبات‌ها و خودکارسازی امور