موضوع نشست رهبران اروپایی در اتریش: بحران مهاجرت و مسیر بالکان

موضوع نشست رهبران اروپایی در اتریش: بحران مهاجرت و مسیر بالکان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کریستین کرن، صدراعظم اتریش امروز شنبه در وین، پایتخت، میزبان ۱۰ رهبر اروپایی از جمله آنگلا مرکل، همتای آلمانی خود، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان است تا به بحران مه

آگهی

کریستین کرن، صدراعظم اتریش امروز شنبه در وین، پایتخت، میزبان ۱۰ رهبر اروپایی از جمله آنگلا مرکل، همتای آلمانی خود، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان است تا به بحران مهاجرت، خصوصا مسیر «بالکان» پرداخته شود.

رهبران اروپا هم راستا با موضوع نشست امروز خود وعده افزایش نگهبانی و نظارت بیشتر بر مرز بلغارستان با ترکیه، که بخشی از مسیر بالکان محسوب می شود را داده اند.

مسیر بالکان امروزه بواسطه سیاست های دولت هایی همچون دولت راستگرای مجارستان مسیری تقریبا مسدود تلقی می شود.

بسته بودن مسیر بالکان باعث شده است تا هزاران مهاجر و پناهجو به رغم خشم و نارضایتی آتنی ها نتوانند فراتز از یونان بروند و خود را به کشورهایی همچون اتریش یا آلمان برسانند.

اما بحران مهاجرت در سراسر اروپا دستاویز و فرصتی بی بدیل را در اختیار احزاب افراطی راستگرا قرار داده است.

این احزاب با بزرگ نمایی مشکلاتی که می گویند با ورود مهاجران و پناهجویان به قاره سبز تحمیل می شود در پی ربودن آراء انتخاباتی هستند.

در همین راستا پیروزی حزب راستگرای افراطی آزادی در اتریش ممکن و ریاست جمهوری اولین رئیس جمهوری راستگرا و افراطی در اتریش و اروپا پس از جنگ جهانی دوم دور از واقعیت نیست.

خبرنگار یورونیوز از وین می گوید:«کشورهای بالکان هم مجادله دارند و هم همکاری. سوال این است که در مواجه با بحران مهاجرت کدام غالب خواهد آمد، مجادله یا همکاری.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد

پرتاب کمک‌های هوایی در شمال غزه به‌دلیل باز نشدن چترهای مخصوص باعث مرگ پنج نفر شد

تصاویری از زندگی روزمره فلسطینی‌های غزه‌ در چند روز آتش‌بس