نخست وزیر مجارستان پیشنهاد تاسیس شهری برای پناهجویان در لیبی داد

نخست وزیر مجارستان پیشنهاد تاسیس شهری برای پناهجویان در لیبی داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبران کشورهای اروپایی روز شنبه در شهر وین پایتخت اتریش گرد هم آمدند تا درباره بحران مهاجرت و راه حل های کنترل آن مذاکره کنند.

آگهی

رهبران کشورهای اروپایی روز شنبه در شهر وین پایتخت اتریش گرد هم آمدند تا درباره بحران مهاجرت و راه حل های کنترل آن مذاکره کنند.

نخست وزیر مجارستان در این نشست که به دعوت کریستین کرن، صدراعظم اتریش و با حضور ۱۰ رهبر اروپایی برگزار شد، پیشنهاد داد تا شهری مخصوص برای اسکان پناهجویان در سواحل لیبی تاسیس شود.

او افزود: «اتحادیه اروپا باید برای تاسیس شهری برای اسکان پناهجویان در سواحل لیبی اقدام کند تا پناهجویانی که از کشورهای آفریقایی به آنجا می رسند با کمک دولت جدید لیبی بتوانند مراحل پناهندگی خود را آغاز کنند.»

آقای اوربان گفت: «در صورتی که نتوانیم لیبی را حفظ کنیم و نتوانیم ثبات را به آن باز گردانیم در تشکیل شهر ساحلی در این کشور برای پناهجویانی که از مدیترانه می آیند نیز موفق نخواهیم بود. شهری که با تشکیل آن می توانیم تمام پناهجویان غیرقانونی را که به اروپا می آیند به آنجا بفرستیم.»

نخست وزیر مجارستان همچنین تاکید کرد: «ما کشورها باید همکاری کنیم تا بتوانیم مسیر بالکان را بسته نگه داریم. چه توافق با ترکیه اجرایی شود و یا به هر دلیلی اجرایی نشود.»

رهبران اروپایی در این نشست بر لزوم افزایش نظارت بیشتر بر مرز بلغارستان با ترکیه که بخشی از مسیر بالکان محسوب می شود، تاکید کردند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در رابطه با توافق اتحادیه اروپا و ترکیه در زمینه پناهجویان گفت: «همه ما معتقدیم که توافق اتحادیه اروپا و ترکیه بر سر بحران مهاجران مهم و اجرای آن ضروری است. برای این منظور لازم است که با ترکیه درباره شرایط نهایی مذاکره کنیم که البته این مورد هنوز عملی نشده است. از سوی دیگر ضروری است که به خصوص برای یونان اقدامات لازم صورت گیرد تا این کشور بتواند مکانیزمی که اکنون در زمینه پذیرش مهاجران دارد را تغییر دهد.» رهبران اروپایی در حالی از بحران پناهجویان به قاره سبز سخن می گویند که مسئول یک نهاد غیردولتی کمک به مهاجران در اتریش می گوید، چنین بحرانی در اروپا وجود ندارد.

میشل لانداو، رئیس سازمان غیر دولتی «کاریتاس» در اتریش است که در جهت کمک به پناهجویان فعالیت می کند. او می گوید: «ما در اروپا با بحران مهاجران مواجه نیستیم بلکه بحران همبستگی و اتحاد داریم و در صورتی که بتوانیم همبستگی میان کشورها را تقویت کنیم، خواهیم توانست به روش انسان دوستانه ای در مورد پناهجویان عمل کنیم.»

به گزارش سازمان پناهندگان ملل متحد، در حال حاضر حدود ۵۶۰۰ پناهجو در جزیره لسبوس یونان ساکن هستند در حالیکه این جزیره تنها گنجایش سکونت ۳۶۰۰ نفر را دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد

پرتاب کمک‌های هوایی در شمال غزه به‌دلیل باز نشدن چترهای مخصوص باعث مرگ پنج نفر شد

تصاویری از زندگی روزمره فلسطینی‌های غزه‌ در چند روز آتش‌بس