تجمع در استانبول در حمایت از حق زنان در پوشیدن شلوار کوتاه

تجمع در استانبول در حمایت از حق زنان در پوشیدن شلوار کوتاه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جمعی از سکولارهای مقیم استانبول روز یکشنبه در حمایت از پرستاری که چند روز پیش به بهانه پوشیدن شلوار کوتاه از سوی یک فرد «افراطگرا» مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، تجمع…

آگهی

جمعی از سکولارهای مقیم استانبول روز یکشنبه در حمایت از پرستاری که چند روز پیش به بهانه پوشیدن شلوار کوتاه از سوی یک فرد «افراطگرا» مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، تجمع کردند.

این افراد که عمدتا از قشر جوان و دانشجو بودند با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار احترام به آزادی پوشش افراد و همزیستی مسالمت آمیز بین افراد مذهبی و غیرمذهبی شدند.

یکی از آنها می گوید: «ما چنین حملاتی را محکوم می کنیم. چنین چیزهایی نیاید اصلا اتفاق بیفتند. فرقی نمی کند ما هم باید اگر برای یک خانم محجبه چنین اتفاقی افتاد واکنش مشابهی نشان دهیم. اما شیوه ای که کشورمان با آن مدیریت می شود مرا مجاب می کند که بپذیرم از این به بعد شاهد تکرار بیشتر چنین مسائلی باشیم.»

پس از آنکه دادستان عمومی ترکیه اقدام یک مرد نگهبان که با نامتناسب ارزیابی کردن پوشش یک پرستار در اتوبوس خودسرانه به او سیلی زده بود را مستحق پیگرد تشخیص نداد، جمعیت دفاع از حقوق زنان خود را برای این اعتراض خیابانی بسیج کرد.

گفته می شود فرد ضارب که پس از مدت کوتاهی بازداشت، آزاد شده بود در پی فشار افکار عمومی مجددا روز شنبه بازداشت شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا

جنجال در اسرائیل بر سر لایحه پایان دادن به معافیت سربازی طلبه‌های افراطی ارتدوکس

این سه‌شنبه شب یا آن سه‌شنبه شب؟ چهارشنبه‌سوری امسال دقیقاً چه روزی است؟