اولاند از منطقه «جنگل» در کاله بازدید کرد

اولاند از منطقه «جنگل» در کاله بازدید کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از منطقه موسوم به «جنگل» در بندر کاله بازدید کرد.

آگهی

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از منطقه موسوم به «جنگل» در بندر کاله بازدید کرد. آقای اولاند بارها تاکید کرده است که به دنبال پاکسازی این منطقه از اردوگاههایی است که سالهاست محل زندگی مهاجران غیرقانونی بوده است.

بسیاری از پناهجویانی که در بندر کاله مستقر هستند، تلاش می کنند که به طور غیرقانونی خود را به بریتانیا برسانند. همین مساله، موضوع منطقه «جنگل» را به مناقشه ای سیاسی بین بریتانیا و فرانسه تبدیل کرده است.

آقای اولاند در کاله گفت: «بار دیگر می گویم که خواهان این هستم که ببینم مقامهای بریتانیایی هم نقش خود را در مواجهه با این بحران انسانی که فرانسه درگیر آن است بازی می کنند.»

در حال حاضر مسئولان اداره مهاجرت بریتانیا، گذرنامه کسانی را که می خواهند از فرانسه وارد بریتانیا شوند در کاله بررسی می کنند، اما مقامهای فرانسوی می خواهند این کنترلهای مرزی در داخل خاک بریتانیا صورت بگیرد.

چند ماه قبل، دادگاهی در فرانسه با صدور یک حکم، از طرح دولت مبنی بر برچیدن اردوگاه پناهجویان در کاله حمایت کرد. بلافاصله کار تخریب خانه های موقت ساخته شده در منطقه موسوم به «جنگل» آغاز شد. اعتراضهای نهادهای حقوق بشری و ساکنان این منطقه نتوانست مانع کار مقامهای مسئول بشود.

شماری از سیاستمداران دو کشور پیش از همه پرسی بریتانیا هشدار داده بودند که خروج این کشور از اتحادیه اروپا ممکن است باعث تشدید بحران کنونی پناهجویان و نحوه همکاری دو کشور در این زمینه گردد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولاند از منطقه «جنگل» در کاله بازدید کرد

پای سخن پناهجویان ایرانی در بندر کاله فرانسه؛ «همین حالا هم مرده‌ایم، هیچ کشوری راهمان نمی‌دهد»

تصاویر کمپ‌های موقت در دانکرک و کاله؛ حادثه مرگبار کانال مانش مهاجران را منصرف نکرده است