رهبر ایران تایید کرد: به صلاح کشور نیست احمدی‌نژاد نامزد انتخابات شود

رهبر ایران تایید کرد: به صلاح کشور نیست احمدی‌نژاد نامزد انتخابات شود
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

علی خامنه ای، رهبر ایران، گزارش‌ها درباره مخالفتش با ورود محمود احمدی‌نژاد به انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران را تائید کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر ایران روز دوشنبه پنجم مهرماه سخنان او در جلسه درس خارج فقه را منتشر کرده که آقای خامنه ای در آن گفته است: «یک آقایی آمده پیش من٬ من هم به ملاحظه صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید. گفتیم صلاح نمی‌دانیم شما شرکت کنید.»

مشاور فرمانده کل #سپاه:رهبر جمهوری اسلامی #احمدی‌نژاد را از نامزدی در #انتخابات نهی کرده است https://t.co/stjvNZ5D5ppic.twitter.com/xT633kMfsU

— euronews فارسی (@euronews_pe) September 19, 2016

آقای خامنه‌ای گفته است ورود احمدی‌نژاد به انتخابات را به ضرر وی و کشور می‌داند، با این حال در این زمینه امر و نهی نکرده است و تنها گفته است که صلاح نمی‌داند او در انتخابات شرکت کند.

رهبر ایران اضافه کرده که این توصیه وی نباید موجب اختلاف شود چرا که علت مخالفت او، جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه بوده است و دوقطبی شدن جامعه در کشور مضر است. وی گفته است: «خوب حالا این مایه اختلاف بشود بین برادران مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خوب حالا این هم پشت بلندگو.»​

آقای خامنه ای در ادامه با انتقاد از رسانه هایی که این موضوع را پوشش داده اند، گفته است: «دشمنان هم که گوش خواباندند استفاده کنند. بحث می‌کنند، تحلیل می‌کنند، علت چیست، چرا گفتند، این چیست معنایش؟ این معنایش این است که دشمن می‌خواهد استفاده کند. ما چه کار باید بکنیم؟ ما باید نقطهٔ مقابل دشمن حرکت بکنیم.»

رهبر جمهوری اسلامی در پایان هدف خود از علنی کردن این موضوع را «پایان دادن به حواشی» ذکر کرده و گفته است که تحت تاثیر کسی قرار ندارد و از بسیاری از افراد اطلاعات بیشتری دارد و از اوضاع کشور نیز، غالبا بیشتر از اغلب افراد شناخت دارد.

واکنش غیر مستقیم رهبر جمهوری اسلامی به خبر منع کاندیداتوری #احمدی‌نژادhttps://t.co/Ts0bh3gWqYpic.twitter.com/7n5zbCrrft

— euronews فارسی (@euronews_pe) September 25, 2016

خبر منع آقای احمدی‌نژاد از کاندیداتوری برای انتخابات آینده ریاست جمهوری توسط رهبر جمهوری اسلامی ایران، نخستین بار در ۲۸ شهریور به نقل از مهدی فضائلی، مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس منتشر شد. سپس محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، آن را تأیید کرد.

این موضوع منجر به واکنشهای مختلف و اظهارنظرهای چهره های سیاسی شد. علی‌اکبر جوانفکر و عبدالرضا داوری‌، دو تن از یاران احمدی‌نژاد طرح این مسئله را جنگ روانی خواندند و گفتند خبرهای مربوط به دفتر رهبری هنگامی اعتبار دارد که از سوی این دفتر اعلام شده باشد.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شود. محمود احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر سفرهای متعددی به نقاط مختلف ایران داشته که در مورد انتخاباتی بودن این سفرها گمانه‌زنی‌هایی می‌شود.

ماه گذشته احمدی‌نژاد درباره احتمال شرکت در دور آینده انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: «فعلا مصالح اقتضا نمی‌کند که ورود کنم، وقتش که شد در خدمت ملت خواهم بود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش غیرمستقیم خامنه ای به خبر منع کاندیداتوری احمدی‌نژاد

رهبر جمهوری اسلامی احمدی‌نژاد را از نامزدی در انتخابات نهی کرده است

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند