«مردم حلب، ناامید به نجات در خانه هایشان در انتظار مرگ نشسته اند»

«مردم حلب، ناامید به نجات در خانه هایشان در انتظار مرگ نشسته اند»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بمباران مناطقی از استان حلب توسط نیروهای دولتی سوریه روز سه شنبه نیز ادامه یافت.

آگهی

بمباران مناطقی از استان حلب توسط نیروهای دولتی سوریه روز سه شنبه نیز ادامه یافت.

منابع خبری دولتی با اعلام خبر ادامۀ بمباران مواضع گروههای ضد دولتی در حالی از تصرف بخشی از این شهر توسط ارتش این کشور خبر می دهند که به گفتۀ سازمان های مدافع حقوق بشر، مردم در این شهر دیگر چیزی برای خوردن ندارند.

ریاد الصالح، مسئول کلاه سفیدهای سوریه (امدادگران و آتش نشانان داوطلب سوری) وضعیت در این شهر را بحرانی می داند و می گوید: «شهروندان غیرنظامی سوریه در حلب هیچ جایی ندارند که پنهان شوند یا پناه بگیرند. آنها در خانه هایشان نشسته اند و منتظرند که کشته شوند و هیچ راه نجاتی برای این آدمها وجود ندارد.»

به گفتۀ مسئول کلاه سفیدهای سوریه طی هشت روز در حدود ۱۷۰۰ بمباران در حلب صورت گرفته و در جریان این حملات، ۲۰۰ بمب و سلاح ممنوع مورد استفاده قرار گرفته است.

در پی تشدید این بمباران ها که بلافاصلۀ پس از توقف آتش بس از روز نوزدهم سپتامبر از سرگرفته شده، اعزام کاروان های حامل مواد غذایی به این شهر نیز متوقف شده که همین امر کمبود شدید مایحتاج اولیه مانند آب و نان را در حلب به دنبال داشته است.

به گفتۀ سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه این بمباران ها که از روز جمعۀ گذشته شدت یافته تاکنون موجب مرگ بیش از ۱۵۰ نفر شده که در میان آنها غیرنظامیان نیز دیده می شوند.

ارتش سوریه که با حمایت جنگنده های سوری کنترل بخشی از این شهر را که در اختیار گروههای مسلح بود روز سه شنبه بازپس گرفته است می گوید در این بمباران ها تنها اهداف نظامی و مواضع گروههای مسلح شورشی و به گفتۀ آنها تروریستی بمباران می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشروی نیروهای حامی دولت سوریه در شهر حلب

زندگی محمد، پناهجوی سوری در آلمان

اولین کاروان کمک های انسانی به مناطق تحت محاصره در غرب سوریه رسید