تردید بازار نسبت به تاثیرات توافق اعضای اوپک در الجزایر

تردید بازار نسبت به تاثیرات توافق اعضای اوپک در الجزایر
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حاشیه مجمع بین المللی انرژی در الجزایر کشورهای عضو اوپک جسله ای غیررسمی تشکیل دادند و برخلاف پیش بینی ها نسبت به کاهش سطح تولید این سازمان با یکدیگر به توافق…

آگهی

در حاشیه مجمع بین المللی انرژی در الجزایر کشورهای عضو اوپک جسله ای غیررسمی تشکیل دادند و برخلاف پیش بینی ها نسبت به کاهش سطح تولید این سازمان با یکدیگر به توافق رسیدند.

در این بین کشورهای عضو موافقت خود را نسبت به معافیت ایران برای کاهش سطح تولید خود اعلام کردند.

محمد بن صالح الساده، وزیر انرژی قطر گفت: «باید به روند ایجاد یک تعادل از طریق تقسیم وظیفه تنظیم سطح تولید بین اعضای اوپک سرعت می بخشیدیم. تولیدکنندگان بزرگ غیرعضو اوپک نیز از اراده خود برای همکاری خبر داده بودند.»

اگر چه بلافاصله پس از انتشار خبر توافق بین اعضای اوپک در الجزایر قیمت نفت افزایش ۶ درصدی پیدا کرد، اما قیمت نفت برنت و نفت خام سبک ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه باردیگر با کاهش همراه شد. دلیل این روند تردید بازار نسبت به تاثیر بلندمدت توافق الجزایر برروی عرضه نفت است.

ریچارد هانتر، کارشناس شرکت «هارگریوز لندس داون» ارائه دهنده خدمات مالی درباره دلایل دیگر تردید بازار گفت: «درباره اعمال واقعی تصمیم اتخاذ شده مبنی بر کاهش سطح تولید تردید وجود دارد. به غیر از این سئوالی که مطرح می شود اینست که آیا کشورهای غیرعضو اوپک از جمله روسیه به کاهش سطح تولید متعهد خواهند بود؟»

یکی از دلایل به نتیجه رسیدن نشست الجزایر موافقت عربستان سعودی مهمترین عضو اوپک گزارش شده است. این کشور اخیرا با مشکلاتی از جمله کسری بودجه درگیر بوده است. افزایش نسبی قیمت نفت می تواند درآمد این کشور از صادرات طلای سیاه را افزایش دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده