تظاهرات مخالفان رفراندوم ضد مهاجرت در مجارستان

تظاهرات مخالفان رفراندوم ضد مهاجرت در مجارستان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک روز مانده به برگزاری رفراندم مجارستان در ارتباط با مسئله پناهجویان، صد ها نفر در مقابل پارلمان این کشور در حمایت از پناهجویان تجمع کردند.

آگهی

یک روز مانده به برگزاری رفراندم مجارستان در ارتباط با مسئله پناهجویان، صد ها نفر در مقابل پارلمان این کشور در حمایت از پناهجویان تجمع کردند.

رفراندم روز یکشنبه دوم اکتبر برابر با یازدهم مهرماه سال جاری به دعوت دولت مجارستان برای اعتراض به سهمیه بندی اتحادیه اروپا برگزار می شود.

تظاهرات مخالفان رفراندوم با عرضه یک تابلوی بزرگ نقاشی و پیام های انساندوستانه همراه بود.

هنرمندان مبتکر مجار در نظر دارند با همکاری هنرمندان سایر کشورهای دنیا آثاری هنری در ارتباط با شهر حلب عرضه کنند. این حرکت از صربستان آغاز خواهد شد.

پیتر اورگاس، صحنه آرا و یکی از برگزارکنندگان تظاهرات می گوید: « این تابلوی هنری و ژست جمع آوری امضا، با این باصطلاح رفراندوم احمقانه فاصله زیادی دارد. رفراندومی که باعث شرم تاریخ کشور من است و به نظر من چنان زخم عمیقی برجای می گذارد که باید شروع به درمان آن کنیم.»

برخی از مردم، این همه پرسی را وسیله ای برای انحراف افکار از فساد دولتی و باعث ایجاد چند دستگی در جامعه می دانند.

یکی از شرکت کنندگان می گوید: «ما باید در پناهجویان انسان را ببینیم، نه چیزهای بد را. ما با دولت موافق نیستیم که طی چند ماه گذشته کمپین نفرت براه انداخته است.»

شرکت کننده دیگری نیز می گوید: «آنچه می بینیم این است که بیشتر مردم می توانند به افرادی متعصب تبدیل شوند، این امر هراس انگیز است و بخصوص به خاطر این بچه که در بغل دارم می خواهیم در کشور عادی تری زندگی کنیم. برای همین، مهم است که اینجا باشیم.»

رفراندوم پیش رو ظاهراً پیامی به اتحادیه اروپا است اما پیام داخلی آن بیگانه هراسی و عدم مدارا با پناهجویانی است که آرامش مورد نظرشان را حداقل در مجارستان نمی یابند.

آندره آ اویهاگوس، خبرنگار یورونیوز در بوداپست می گوید: «بیشتر مردمی که ما اینجا با آنها صحبت کردیم خیال ندارند در همه پرسی شرکت کنند. اما سؤال این است که روز یکشنبه آنها در اکثریت خواهد بود یا نه؟»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همه چیز درباره همه پرسی مجارستان

همه پرسی مجارستان بر سر سهمیه بندی مهاجران

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد