حامیان کرملین نمایشگاه عکس های درگیری های شرق اوکراین را در مسکو به تعطیلی کشاندند

حامیان کرملین نمایشگاه عکس های درگیری های شرق اوکراین را در مسکو به تعطیلی کشاندند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نمایشگاه عکس های مربوط به درگیری های شرق اوکراین در مرکز ساخاروف مسکو تعطیل شد؛ پس از آن که چند فعال وابسته به کرملین به آن حمله کردند و عکس ها را از روی دیوار پایین…

آگهی

نمایشگاه عکس های مربوط به درگیری های شرق اوکراین در مرکز ساخاروف مسکو تعطیل شد؛ پس از آن که چند فعال وابسته به کرملین به آن حمله کردند و عکس ها را از روی دیوار پایین کشیدند.

این نمایشگاه برای دومین روز میزبان عکس های الکساندر واسیوکویچ، عکاس اهل بلاروس و سرگئی لویکو، عکاس اهل اوکراین بود و عکس های آنها سربازان ارتش اوکراین را در مناطق لوهانسک و دونتسک نشان می داد در حالی که علیه جدایی طلبان تحت حمایت روسیه می جنگیدند.

دیمیتری زاخاروف، نماینده شورای منطقه ای و از مخالفان این نمایشگاه در حالیکه به بطری حاوی مایع قرمز رنگ در دستش اشاره می کرد گفت: «من می خواهم این را به مدیر مرکز ساخاروف بدهم. این بطری حاوی خون کودکان دونباس است و به روشنی وضعیت این منطقه را نشان می دهد. آنطور که این عکس ها نشان می دهد مردم این منطقه کودکان را می کشند.»

همزمان شماری از مخالفان این نمایشگاه در بیرون از مرکز ساخاروف تجمع کردند. آنها بطری شیشه ای حاوی مایع قرمز را در ورودی این نمایشگاه قرار دادند. روی آن نوشته شده بود: «خون کودکان دونباس که توسط ارتش اوکراین کشته شده اند.»

سرگئی لویکو، عکاس اهل اوکراین ضمن مرور تصاویر حمله به نمایشگاهش گفت: «آن جنبه ای که در نمایشگاه به آن پرداخته نشده بود به خوبی در داخل روسیه نمایان است. کافی است تلویزیون را روشن کنید این جنبه را خواهید دید. روزنامه ها را ورق بزنید این جنبه را می بینید. با وطن پرستان تندرو حرف بزنید این جنبه را درمی یابید. جنبه کاملا متفاوتی که هویدا شده چرا تا این حد تهاجمی و همراه با هیجانی غیرقابل کنترل است؟ اگر دنبال ابعاد متفاوتی هستید خودتان نمایشگاهی راه بیاندازید تا ببینید چه کسی از شما حمایت خواهد کرد.»

این حادثه درست پنج روز پس از آن روز می دهد که نمایشگاه عکس های جاک استروجز، عکاس آمریکایی، متهم به کودک آزاری توسط فعالان حامی کرملین به تعطیلی کشیده شد. آنها با خالی کردن بطری حاوی ادرار به روی این عکس ها که در میانشان تصاویر برهنه کودکان هم دیده می شد مخالفت خود را با این نمایشگاه نشان دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازرسان روسیه در تاجیکستان از بستگان متهمان حمله مسکو بازجویی کردند

واکنش رهبران بین‌المللی به «حمله تروریستی» در مسکو؛ اروپا: شوکه شدیم؛ کی‌یف: کار کرملین است

دست‌کم ۶۰ کشته در حمله به سالن کنسرت در نزدیکی مسکو؛ داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت