گزارش نیوزویک از تلاش ترامپ برای فعالیت تجاری در کوبا

گزارش نیوزویک از تلاش ترامپ برای فعالیت تجاری در کوبا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتشار گزارشی در مورد تلاش برای برقراری تماس تجاری با کوبا از سوی یکی از شرکتهای متعلق به دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان آمریکا به یکی از موضوعات مورد بحث در کارزار انتخاباتی این کشور تبدیل…

آگهی

انتشار گزارشی در مورد تلاش برای برقراری تماس تجاری با کوبا از سوی یکی از شرکتهای متعلق به دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان آمریکا به یکی از موضوعات مورد بحث در کارزار انتخاباتی این کشور تبدیل شد.

نشریه نیوزویک روز پنجشنبه گزارشی در مورد تلاش یکی از شرکت های متعلق به دونالد ترامپ برای فعالیت در کوبا در دوران تحریم این کشور منتشر کرد.

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در واکنش به این گزارش اظهار داشت: «امروز از تلاشهای او برای تجارت در کوبا آگاه شدیم که به نظر می رسد در جریان آن قوانین آمریکا نقض شده است. مطمئنا این تلاشها تخطی از سیاست خارجی آمریکا بوده است. او به طور مداوم مردم را در پاسخ به پرسشهای مطرح شده در مورد تلاشهایش برای تجارت در کوبا گمراه کرده است.»

بنا به گزارش هفته نامه اینترنتی نیوزویک یکی از شرکتهای متعلق به دونالد ترامپ در اواخر دهه ۱۹۹۰ به طور مخفیانه به دنبال کسب و کار در کوبا بوده است.

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ تاکنون واکنش مستقیمی به این گزارش نشان نداده است اما نامزد جمهوریخواهان در واکنشی تلویحی گفت: «هیلاری کلینتون و هواداران مالی او هر چیزی خواهند گفت و به هر دروغی متوسل خواهند شد تا کنترل خود را بر روی قدرت و این کشور حفظ کنند. مردم آمریکا از سال ها و دهه ها فساد و رسوایی کلینتون به ستوه آمده اند.»

انتشار گزارش نیوزویک می تواند بر روی رای بخشی از آمریکایی های کوبایی تبار به ویژه در ایالت فلوریدا تاثیر بگذارد. نظرسنجی ها از رقابت فشرده بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در این ایالت حکایت دارد.

کسب ۲۹ رای الکترال ایالت فلوریدا در انتخابات روز هشتم نوامبر (۱۸ آبان) برای هر دو نامزد می تواند تعیین کننده باشد. بیش از یک میلیون آمریکایی کوبایی تبار ساکن فلوریدا هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟

ترامپ بر سر پرونده حق‌السکوت به ستاره پورن: اگر قاضی به زندان بیندازدم افتخار بزرگی برایم خواهم بود