کرنر: توقف شاگردان گواردیولا در هفته هفتم لیگ جزیره

کرنر: توقف شاگردان گواردیولا در هفته هفتم لیگ جزیره
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به کرنر خوش آمدید.

آگهی

به کرنر خوش آمدید. تیم های اول و دوم جدول لیگ برتر جزیره روز یکشنبه در یک رقابت دیدنی به مصاف هم رفتند. منچستر سیتی که از شش مسابقه آغاز فصل صاحب شش پیروزی شده بود در مقابل تاتنهام با یک شوک واقعی روبرو شد و در کسب هفتمین پیروزی ناکام ماند.

نخستین شکست صدر نشین

سفید پوشان لندنی بالاخره ترمز من سیتی را کشیدند. هونگ مین سون مهاجم کره ای تاتنهام در همان دقایق ابتدایی خطر ساز ظاهر شد تا شاگردان گواردیولا احساس کنند بازی متفاوتی را پیش رو دارند. فشار شاگردان پاچتینو آنقدر ادامه پیدا کرد تا در دقیقه ۹ الکساندر کولاروف مدافع صرب منچسترسیتی به اشتباه دروازه خود را باز کرد. دومین گل تاتنهام نیز در دقیقه ۳۷ از روی یک ضد حمله توسط دله الی به ثمر رسید.

منچستر سیتی به رغم این شکست با ۱۸ امتیاز همچنان صدرنشین لیگ جزیره است و تاتنهام با یک امتیاز کمتر در مکان دوم قرار گرفته است.

بالاترین و پایین ترین

بخش بالاترین و پایین ترین این هفته به خوبی گویایی این نکته است که می توان یک هفته در اوج بود اما در هفته بعد همه چیز به کلی تغییر کند. به این بخش توجه کنید تا بهتر منظور ما را متوجه شوید.

-*دفاع تاتنهام*: خط دفاعی تیم تاتنهام نخستین انتخاب ما برای بخش بالاترین است. تمرکز و قابلیت دفاعی بالای این تیم باعث شده تا تاتنهام در طول هفت مسابقه تنها سه گل دریافت کند.

-*موریسیو پاچتینو*: سرمربی تاتنهام به خوبی راه شکست دادن گواردیولا را بلد است. این مربی آرژانتینی سال ۲۰۰۹ زمانی که هدایت اسپانیول را بر عهده داشت در دربی شهر بارسلون، گواردیولا را مغلوب کرده بود.

-*پپ گواردیولا*: سرمربی سرشناس منچستر سیتی جزو گزینه های ما در بخش پایین ترین است. او نتوانست نوار پیروزی های متوالی تیم اش را حفظ کند در حالیکه چلسی با هدایت مورینیو در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ لیگ برتر را با ۹ برد متوالی آغاز کرده بود.

-*اریک لامِلا*: مهاجم آرژانتینی تاتنهام در به ثمر رساندن پنالتی تیم اش مقابل منچسترسیتی ناکام ماند و در بخش پایین ترین قرار گرفت. این سومین پنالتی از پنج پنالتی اخیر تاتنهام است که به هدر می رود.

کنفرانس خبری پس از مسابقه

پپ گواردیولا و موریسیو پاچتینو دوستانی قدیمی هستند. هر دو آنها صراحت لهجه دارند و در کنفرانس های خبری صادقانه صحبت می کنند. اینبار هم مثل همیشه هر دو تایید کردند که تاتنهام تیم برتر میدان بود.

گواردیولا: «فقط می توانم به تاتنهام تبریک بگویم. زمانی که حریف برتراست باید پذیرفت و از آن درس گرفت. فوتبال فرایندی است که گاهی با برد و گاهی با باخت همراه است. باید از اشتباهات درس گرفت و ادامه داد.»

پاچتینو: «خیلی خوشحالم. نمایش تقریبا کاملی ارائه دادیم. فکر می کنم برای بازی مقابل تیم بزرگی مانند منچستر سیتی باید عالی بود و بهترین عملکرد را داشت. برای همین است که احساس خوشحالی می کنم. به آنچه که بازیکنانم در زمین به نمایش گذاشتند، افتخار می کنم.»

واکنش نشریات ورزشی انگلیس

نگاهی بیاندازیم به آنچه نشریات ورزشی انگلیس در باره این بازی نوشتند: روزنامه های ورزشی انگلیس با استفاده از بازی کلمات سعی کردند نمایش درخشان بازیکنان تاتنهام را به نحو مطلوب منعکس کنند. دله الی، هافبک ملی پوش تاتنهام که با گل دقیقه ۳۷ خود سهم بزرگی در این پیروزی داشت، بیش از دیگران مورد تمجید قرار گرفت.

پیش بینی نتایج

این هفته رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با چند دیدار مهم از سر گرفته می شود. ما نتیجه چند دیدار را پیش بینی کردیم. شما هم می توانید از طریق #thecornerscores در این پیش بینی مشارکت کنید.

آگهی

ایتالیا ۱ اسپانیا ۲
ترکیه ۱ اوکراین ۱
فرانسه ۳ بلغارستان ۰
پرتغال ۴ آندورا ۰

وقت ما در اینجا به پایان می رسد. همیشه بهترین ها در لیگ های برتر خلاصه نمی شود. دروازه بان تیم ون در لیگ دسته پنجم فرانسه به شیوه ای جالب مانع از گل شدن یک پنالتی می شود. با دعوت از شما برای دیدن این ویدیوی جالب از شما خداحافظی می کنیم. کرنر هفته آینده باز می گردد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

منچستر سیتی با شکست اینتر میلان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد

لیگ قهرمانان اروپا: اینترمیلان مسافر استانبول شد؛ برنده رئال مادرید و منچسترسیتی فینالیست دوم امسال

لیگ قهرمانان اروپا؛ برتری قاطع سیتی در مقابل بایرن؛ پیروزی ارزشمند اینتر در خانه بنفیکا