قایقرانی در سن تروپه

قایقرانی در سن تروپه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هفته دوم پاییز و در سن تروپه هنوز تابستان است.

آگهی

هفته دوم پاییز و در سن تروپه هنوز تابستان است. این بندر کوچک و تاریخی در ساحل جنوب فرانسه این روزها میزبان دهها هزار جهانگردی است که برای تماشای مسابقه قایقهای بادبانی به سن تروپه آمده اند. مسابقه قایقهای بادبانی سن تروپه ۳۵ سال پیش شروع شد و بمدت نه روز، از اواخر ماه سپتامبر تا اول اکتبر، ادامه دارد. آندره بوفیل، رییس انجمن دریایی سن تروپه می گوید: «مهمترین جنبه مسابقه جمع کردن قایقها و گرد آوردن دوستان دور هم است.»

صدها قایق بادبانی همراه چهار هزار قایقران، نمایشی خیره کننده به راه می اندازند. جالب اینکه ۳۰۰ قایق بادبانی شرکت کننده در این مسابقات پوشیده از لوگوی حامیان مالی نیست رییس انجمن می گوید: «قایقها اسپونسر ندارند می خواهیم رقابت بروی همه و بخصوص آماتورها باز باشد، پول حکمران نیست.»

ولی ضروری است. بهای بعضی از این قایقهای ۵۰ متری حدود سی میلیون یورو است. یکی از بخش های جالب این مسابقه حضور قایقهای قدیمی است. قایق «مون بیم» سال ۱۹۱۴، صد سال پیش ساخته شده است و ناخدای آن با خدمه گذشته قایق احساس نزدیکی می کند.

خانم کارولین پتیت با قایق ۱۱ متری به نام «الی بی» گروهی صد درصد زنانه، شامل مدیران ارشد طرفدار قایقرانی تشکیل داده است. او می گوید: «هدف ما تقویت روحیه جمعی، همکاری و توجه به یکدیگر است. همه هوای همدیگر را دارند و کسی بر دیگری برتری ندارد. هدف دیگر ما پیشروی با اراده و توان جمعی است. برای تقویت مهارت و توانایی، اعضای گروه را در جایی قرار می دهیم که پیشتر تجربه نکرده اند.»

حضور تیم زنان در این مسابقه بسیار نادر است. امسال در سن تروپه تنها سه تیم زنان شرکت کرده است. مسابقات قایقهای بادبانی سن تروپه از ۳۰ سپتامبر تا هشتم اکتبر در جریان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند