دستکم دو کشته در اثر وقوع طوفان سهمگین ماتئو در جزایر کارائیب

دستکم دو کشته در اثر وقوع طوفان سهمگین ماتئو در جزایر کارائیب
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

طوفان ماتئو، قوی ترین طوفانی که طی ۱۰ سال گذشته در منطقه کارائیب دیده شده، روز سه شنبه غرب هائیتی و جامائیکا را درنوردید و بسوی کوبا حرکت کرد.

آگهی

طوفان ماتئو، قوی ترین طوفانی که طی ۱۰ سال گذشته در منطقه کارائیب دیده شده، روز سه شنبه غرب هائیتی و جامائیکا را درنوردید و بسوی کوبا حرکت کرد. پیش بینی می شود این طوفان پس از کوبا، جنوب شرق ایالات متحده آمریکا را فرا گیرد.

هائیتی، فقیرترین کشور منطقه که شاهد بیشترین فجایع طبیعی بوده در بالاترین وضعیت هشدار قرار گرفته است. در این منطقه وزش شدید باد با سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت، دستکم دو کشته و یک ناپدید برجای گذاشته است و با وقوع سیلاب هزاران نفر مجبور به ترک خانه هایشان شدند.

در جامائیکا، قبل از رسیدن طوفان بارش یکباره باران و جاری شدن سیل موجب بسته شدن جاده های اصلی شد. در این کشور وضعیت هشدار نارنجی اعلام شده و تغییرات شدید آب و هوایی علاوه بر ساکنان محلی، برای گردشگران نیز خطراتی را بوجود آورده است.

کوبایی ها هم خود را آماده این طوفان شدید می کنند. مقامات این کشور دستور تخلیه بیش از ۳۱۰ هزار نفر از جنوب این جزیره را صادر کرده اند.

آژانس آمریکایی توسعه بین الملل اعلام کرد کمکی به ارزش ۴۰۰ هزار دلار به کشورهای حوزه کارائیب برای افزایش آمادگی آنها در برابر طوفان ماتئو اختصاص داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل استان سیستان و بلوچستان ایران؛ خطر حضور گاندوها همزمان با نبود مواد غذایی در شماری از روستاها

شمار کشته شدگان حادثه سقوط بهمن در افغانستان به ۲۵ نفر افزایش یافت

سیل در آنتالیای ترکیه دستکم یک قربانی گرفت