پخش مستندی به کارگردانی دی کاپریو دربارۀ شرایط اقلیمی در کاخ سفید

پخش مستندی به کارگردانی دی کاپریو دربارۀ شرایط اقلیمی در کاخ سفید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لئوناردو دی کاپریو، بازیگر و فعال محیط زیست، روز دوشنبه فیلم مستند خود با نام «قبل از سیل» را در محوطۀ کاخ سفید به نمایش درآورد.

آگهی

لئوناردو دی کاپریو، بازیگر و فعال محیط زیست، روز دوشنبه فیلم مستند خود با نام «قبل از سیل» را در محوطۀ کاخ سفید به نمایش درآورد. در پی پخش این فیلم مستند، بحث و گفت و گویی نیز با حضور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا بر سر تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین برگزار شد. کاترین هایوهه، اقلیم شناس نیز در این نشست حضور داشت.

برندۀ جایزۀ اسکار در این برنامه با دعوت از رهبران کشورها برای بهبود شرایط اقلیمی گفت: «وفاق علمی در این باره وجود دارد و استدلال به اندازۀ کافی هست. اگر شما تغییرات آب و هوا را باور نمی کنید پس حقایق یا استدلالات علمی را نیز باور نخواهید داشت. نظر فروتنانۀ من بر این است که در اینصورت نباید به شما اجازه داد یک موقعیت عمومی را اشغال کنید.»

به نوشتۀ رسانه های آمریکا، اشارۀ لئوناردو دی کاپریو به دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان بود که از پیمان به دست آمده در بیست و یکمین اجلاس آب و هوا در پاریس انتقاد می کند و گفته است در صورت رسیدن به ریاست جمهوری این توافق را به اجرا نخواهد گذاشت.

باراک اوباما نیز که به همراه پاپ در فیلم مستند جدید دی کاپریو حضور کوتاهی دارد، در سخنانی با اشاره به تاثیر وضعیت زمین بر روی زندگی انسانها گفت: «زندگی یک میلیارد آدم به شرایط اقلیمی، باران و مثلا برف هیمالایا بستگی دارد. قدرت مانور و شانس آنها آنقدر ضعیف و باریک است که ممکن است با کمترین حرکتی، صدها میلیون انسان مجبور به مهاجرت بشوند و بحران های مهم و گسترده ای ایجاد کند.»

طبق تایید ۶۰ کشور، توافق به دست آمده در کنفرانس آب و هوا برای کاهش دو درجه از دمای زمین به زودی به اجرا گذاشته می شود. آمریکا، چین و هند که از بزرگترین تولید کنندگان گازهای گلخانه ای هستند برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

Looking forward to screening #BeforeTheFlood today at #SXSL. Watch the trailer here. pic.twitter.com/myPqJRBggR

— Leonardo DiCaprio (@LeoDiCaprio) 3 octobre 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاکنون ۶۰ کشور برای کاهش دمای زمین اعلام آمادگی کردند

سال ۲۰۱۶ گرمترین سال در ۱۳۷ سال گذشته

معترضان به جنگ غزه مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور بایدن، اوباما و کلینتون را مختل کردند