«من نرو هستم» فیلم جدید رفیع پیتز، کارگردان ایرانی

«من نرو هستم» فیلم جدید رفیع پیتز، کارگردان ایرانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم «من نرو هستم» (Soy Nero) روایت یک جوان مکزیکی در رویای رسیدن به آمریکا است.

آگهی

فیلم «من نرو هستم» (Soy Nero) روایت یک جوان مکزیکی در رویای رسیدن به آمریکا است. نرو پس از بارها شکست برای ورود غیرقانونی به آمریکا، سرانجام موفق به عبور از مرز می شود و برای رهایی از واقعیت تلخ مهاجر غیرقانونی، استخدام در ارتش راه میانبر است.

«من نرو هستم» ساخته رفیع پیتز، کارگردان ایرانی با شهرت بین المللی است. این فیلمساز که در ایران بدنیا آمده، در بریتانیا تحصیل و در فرانسه کار کرده است. رفیع پیتز با اشاره به انگیزه ساخت فیلم گفت: «مسئله حس تعلق و خواست متعلق بودن به چیزی همیشه برای من جالب بوده است. ولی آنچیزی واقعا می خواهم در این فیلم بگویم قصه مهاجرت انسانها، داستان مبارزه هر انسانی برای تعلق داشتن به یک جا و یک محیط است.»

نرو سرانجام به جنگ عراق اعزام می شود و با مسلسل برای شهروندی می جنگد. ولی بزودی در می یابد این جنگ نه تنها برای گرین کارت بلکه برای هویت است. کارگردان ایرانی افزود: «مهمترین دغدغه من همیشه انسان، مردم معمولی بوده اند، آن به حاشیه رانده شده کوچه و خیابان، من شیفته این مرد هستم. در دنیایی زندگی می کنیم که دیگر به این مرد یا زن اهمیتی نمی دهد. گویی مردم هم با این حالت کنار آمده اند. این من را غمگین می کند، به عنوان فیلمساز باید با این وضعیت مبارزه کنم.»

فیلم براساس زندگی دانیل تورس، جوان مکزیکی ساخته شده که برای گرین کارت به استخدام ارتش آمریکا در آمد. «من نرو هستم» پس از افتتاحیه در جشنواره فیلم برلین و چند فستیوال اروپایی در فرانسه، آلمان و آمریکا اکران می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم «۲۴هفته» دوراهی اخلاقی و احساسی سقط جنین

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید