دستور رهبر ایران: تولید نفت باید به حدود ۶ میلیون بشکه در روز برسد

دستور رهبر ایران: تولید نفت باید به حدود ۶ میلیون بشکه در روز برسد
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که بر اساس سیاست‌های رهبر جمهوری اسلامی تولید نفت ایران باید به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی علی کاردر، مدیرعامل شرکت نفت ایران روز ۱۲ مهر ماه افزود پس از ابلاغ سیاست‌های رهبر ایران «تکلیف روشن شده است.»

این مقام وزارت نفت ایران در ادامه گفت که در اجلاس اخیر الجزایر، موضوع افزایش تولید نفت ایران تا سقف چهار میلیون بشکه در روز تصویب شده است مشروط بر اینکه تهران بتواند تا آخر نوامبر (۱۰ آذر) تولید چهار میلیون بشکه در روز را تثبیت کند.


علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی گفته است تولید نفت ایران باید به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد

ایران برای افزایش تولید نفت خود قراردادهای نفتی را تغییر داده است، موضوعی که با واکنش و انتقاد تند اصول‌گرایان مواجه شده بود همچنین دفتر آقای خامنه‌ای نیز ۱۵ مورد ایراد به مدل جدید قراردادهای نفتی گرفته بود که مقامات دولت اعلام کردند ایرادها را برطرف کرده‌اند. اینک علی کاردر، مدیرعامل شرکت نفت ایران می‌گوید چناچه بخواهیم ابلاغیه رهبر جمهوری اسلامی ایران برای افزایش تولید نفت را بکار ببندیم، راه حل ما استفاده از همین نوع قرارداد است.

برای پس گرفتن سهم‌مان از بازار نفت، جان‌مان بالا می‌آید

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رقابت ایران و عربستان در بازار نفت گفت که عربستان ۱۰میلیون و پانصد هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند و اقتدار ایران نیز بر اساس ظرفیت تولیدش مشخص می‌شود.

آقای کاردر با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران پس از برجام برای بازپس‌گیری سهم خود از بازار نفت گفت: «برای پس گرفتن سهم‌مان از بازار جان‌مان بالا می‌آید.»

وی افزود: «ما می‌رویم برای فروش نفت مذاکره می‌کنیم و عربستان پشت سر ما می‌آید و با همان‌ها مذاکره می‌کند و پیشنهاد تخفیف می‌دهد.»

این مقام وزارت نفت گفت: «ما تصور نمی‌کردیم عراق مقام دومی ما در اوپک را بگیرد و الان به شدت تحت فشار هستیم.»


علی کاردر، مدیرعامل شرکت نفت ایران می‌گوید پس از برجام برای پس گرفتن سهم‌مان از بازار نفت جان‌مان بالا می‌آید

وی در پایان گفت که میادین نفتی ایران اغلب پیر و در نیمه دوم عمر خودشان هستند و برای این که ایران بتواند بیش از چهار میلیون بشکه در روز نفت تولید کند باید سرمایه‌گذاری جدید در آنها انجام شود.

زنگنه: ۱۰۰ میلیارد دلار باید خرج صنعت نفت کنیم

در همین راستا روز سه‌شنبه بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران گفت برای بهبود صنعت نفت در کشور نیاز به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر آقای زنگنه در حاشیه امضای «موافقت‌نامه اجرای قرارداد چهار میدان نفتی با شرکت نفت و گاز پرشیا» این موضوع را بیان کرد و افزود که میادین نفتی ایران فرسوده است و برای افزایش تولید، نیاز به سرمایه‌گذاری یک‌صد میلیون دلاری است.

موافقت‌نامه اجرای قرارداد چهار میدان نفتی با شرکت نفت و گاز پرشیا، اولین توافق انجام گرفته پس از اصلاح مدل جدید قراردادهای نفتی ایران است. آقای زنگنه در این رابطه گفت: «در حال حاضر متن قرارداد به دلیل کمبود وقت، نهایی نشده است و با امضای HOA، زمینه امضای قرارداد اصلی فراهم می‌شود.»

صادرات نفت و میعانات گازی ایران در زمان تحریم‌ها یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد. در حال حاضر و پس از توافق اتمی ایران با غرب صادرات نفت ایران به ۳.۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود