تلاش برای احیای روند صلح میان دولت کلمبیا و شورشیان فارک

تلاش برای احیای روند صلح میان دولت کلمبیا و شورشیان فارک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با وجود مخالفت اکثر شرکت کنندگان در همه پرسی روز یکشنبه در کلمبیا با توافق آتش بس میان نیروهای دولتی و شورشیان فارک، خوان مانوئل سانتوس، رییس جمهوری این کشور ابراز امیدواری کرد بتوان در حفظ توافق صلح

آگهی

با وجود مخالفت اکثر شرکت کنندگان در همه پرسی روز یکشنبه در کلمبیا با توافق آتش بس میان نیروهای دولتی و شورشیان فارک، خوان مانوئل سانتوس، رییس جمهوری این کشور ابراز امیدواری کرد بتوان در حفظ توافق صلح به پیشرفتهایی دست یافت.

آقای سانتوس در این باره گفت: «آتش بس دو طرفه و نهایی سی و یکم اکتبر به پایان می رسد. امیدوارم بتوانیم در توافق و گفتگوها پیشرفت داشته باشیم. اینگونه می توانیم به وعده تغییرات و توافق عمل کنیم، می توانیم با یک راه حل برای بحرانهای پیش رو به جلو حرکت کنیم.»

آلوارو اوریبه، رئیس جمهوری سابق کلمبیا و از رهبران کارزار «نه» درباره دلایل مخالفتش می گوید: «مخالفت ما به دلیل نادیده گرفتن خواست بخشهایی از مردم نیست. دلیل مخالفت ما به دلیل ناسازگاری این توافق با دموکراسی کلمبیاست. دولت نخست باید آشکارا اراده اش را برای اصلاح توافق نشان دهد.»

منتقدان دولت تاکید می کنند که مخالف برقراری صلح نیستند ولی دولت باید در توافق صلح اصلاحاتی از جمله عدم مصونیت سیاسی و قضایی رهبران فارک را اعمال کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش نگرانی ها از درگیریهای نظامی در پی مخالفت با توافق صلح در کلمبیا

پاسخ منفی رای دهندگان کلمبیایی به توافق صلح میان دولت و فارک

نقش پهپادهای ایران در منازعات؛ آیا پرنده‌های ایرانی توازن قوا را در جنگ داخلی سودان بر هم می‌زنند؟