معبد تصفیه هوا در پکن

معبد تصفیه هوا در پکن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک معمار هلندی در پکن، یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا اثری ساخته که علاوه بر زیبایی، هوا را نیز تصفیه می کند.

آگهی

یک معمار هلندی در پکن، یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا اثری ساخته که علاوه بر زیبایی، هوا را نیز تصفیه می کند. طرح او یک سازه فلزی هفت متری است که درون آن دستگاه تصفیه هوا قرار گرفته است. این برج، هوای آلوده را می مکد و هوای پاک را باز می دمد. ایده ساختن بزرگترین تصفیه کننده هوا در سفر سه سال پیش او به پکن شکل گرفت.

دان روزگارد، طراح هلندی این اثر هنری/زیست محیطی می گوید: «برج از معبدهای چین الهام گرفته است. یک نوع معبد پاکسازی هوا است. هوا از نوک برج وارد و در حرکت ذرات آلوده آن جدا می شوند. آلودگی منطقه اطراف این برج نسبت به مناطق دیگر ۷۵ درصد کمتر است. به عبارت دیگر، منطقه اطراف برج، پاک ترین منطقه شهر است»

دان روزگارد امیدوار است این ابتکار دیگران را به یافتن راه حل هایی برای حل مشکل آلودگی شهرهای بزرگ تشویق کند. به گفته او حجم هوای تصفیه شده این دستگاه در یک روز، برابر با فضای یک استادیوم فوتبال است.

ذرات آلوده به کجا می روند؟ طراح جوان می گوید: «ذرات آلاینده را فشرده می کنیم و بعد به آنها شکل می دهیم، سپس با یک پوشش بصورت حلقه و انگشتر در می آیند و زوج ها به نشانه عشق آن را خریده و به هم هدیه می دهند.»

این معمار و هنرمند می گوید هر کس با خرید یک حلقه، به شهر هزار متر مکعب هوای سالم هدیه می دهد. این برج تصفیه هوا سال آینده در شهرهای دیگر عرضه خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات