آنتونیو گوترس نخست وزیر سابق پرتغال نامزد اصلی دبیر کلی سازمان ملل متحد

آنتونیو گوترس نخست وزیر سابق پرتغال نامزد اصلی دبیر کلی سازمان ملل متحد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بدنبال عدم مخالف پنج قدرت دارای حق وتو در شورای امنیت، آنتونیو گوترس نخست وزیر سابق پرتغال آماده می شود تا به عنوان دبیر کل آینده سازمان ملل متحد انجام وظیفه…

آگهی

بدنبال عدم مخالف پنج قدرت دارای حق وتو در شورای امنیت، آنتونیو گوترس نخست وزیر سابق پرتغال آماده می شود تا به عنوان دبیر کل آینده سازمان ملل متحد انجام وظیفه کند. آنتونیو گوترس قبلا در راس آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد بوده است.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه و در حالی که تعدادی از نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت او را همراهی می کردند گفت: «امروز پس از ششمین دور رای گیری، ما آشکارا یک کاندیدای برگزیده داریم که نامش آنتونیو گوترس است. ما تصمیم گرفته ایم که ساعت ۱۰ صبح فردا پنجشنبه رای گیری رسمی را انجام دهیم و امیدواریم که با توافق جمعی این کار انجام شود. این چیزی است که ما بدنبالش هستیم. فردا صبح رای گیری رسمی خواهد بود و امیدواریم که آقای گوترس بعنوان دبیر کل سازمان ملل متحد برای ۵ سال آینده انتخاب شود.»

Congratulations to Antonio Guterres – the #nextSG! Best of luck in pursuing an ambitious agenda for the UN.

— Kristalina Georgieva (@KGeorgieva) October 5, 2016

اگر روز پنج شنبه در رای گیری رسمی آقای گوترس بعنوان دبیر کل آینده سازمان ملل انتخاب شود، در مرحله بعد او به مجمع عمومی سازمان ملل معرفی می شود. ریاست بان کی مون دبیر کل فعلی در پاییز سال جاری به پایان می رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند

رئیس امور بشردوستانه اتحادیه اروپا: اسرائیل مدرکی برای حمایت از ادعاهایش علیه اونروا ارائه نکرده است

چرا سیاست مهاجرتی پرتغال سخاوتمندانه است؟