در خبرها آمده بود...

در خبرها آمده بود...
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی منعکس نشده اند.

آگهی

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی منعکس نشده اند.

کشف جای پای بزرگ یک دایناسور در مغولستان

جای پای بزرگ یک دایناسور توسط محققان ژاپنی و مغولستانی در صحرای گابی در جنوب مغولستان کشف شد.

طول این جای پا ۱۰۶ سانتیمتر و عرض آن ۷۷ سانتیمتر است. این ردپا متعلق به یک «تایتاناسور» است. محققان تخمین زده اند که طول این نوع از دایناسور گردن دراز بیش از سی متر و قد او بیشتر از ۲۰ متر بوده است.

Paleontologists discover massive dinosaur footprints in Mongolia that are at least 70 million years old https://t.co/aTP4wH36E1

— ROM Palaeontology (@ROMPalaeo) 5 octobre 2016

اهمیت کشف این فسیل ردپا بخاطر سالم و دقیق بودن آن است تا حدی که جای پنجه های این تایتاناسور نیز قابل مشاهده است.

کشف سکه های رومی در قلعه باستانی در ژاپن

حفاری در یک قلعه باستانی در ژاپن به کشف تعداد سکه متعلق به روم باستان انجامید. این کشف سوالات جدید را درباره روابط تجاری امپراطوری ژاپن مطرح کرده است.

#Japanese first as ancient #Roman coins found in Okinawa ruins #archaeology#historyhttps://t.co/svobEK5vFrpic.twitter.com/hlN5Cm6MPE

— Debborah Donnelly (@DebbyDonnelly) September 27, 2016

این حفاری در خرابه های قلعه ای در جزیزه اوکیناوا از سال ۲۰۱۳ آغاز شد و کشف این سکه باعث شگفتی بسیار باستان شناسان شد. قدمت این سکه ها به ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. این موضوع که چگونه این سکه ها از این قلعه ژاپنی سر درآورده اند برای باستان شناسان مبهم است زیرا در آن زمان میان امپراطوری ژاپن و روم ارتباط تجاری وجود نداشته است. محققان حدس می زنند که این قلعه کانون تجارت امپراطوری چین با کشورهای اروپایی بوده است.

مجسمه یادبود یک گربه محبوب در استانبول

این گربه اهل استانبول با نام «تنبیلی» بخاطر طرز نشستن انسان وارش در شبکه های اجتماعی محبوب شده است. این گربه مشهور در روزهای اول ماه اوت امسال درگذشت و کاربران اینترنتی از مقامات محلی خواستند تا مجسمه یادبودی برای او ساخته شود. تنبیلی به معنی تپل است. او که سالها در یکی از محله های استانبول و مقابل یک قصابی زندگی می کرد، بخاطر خوردن گوشت زیاد چاق شده بود.

Tombili: Istanbul cat and worldwide meme honoured with statue! pic.twitter.com/LUcN8U0bZW

— Fleurot Parker (@emmafarrjar) 6 octobre 2016

یک مجسمه ساز با نام سوآن شاهین، تندیس این گربه محبوب را ساخت و در روز جهانی حیوانات در چهارم اکتبر از آن رونمایی کرد.

عذرخواهی دو بازیکن اسپانیا برای منتشر شدن فیلم رابطه جنسی در اینترنت

روز چهارشنبه آنتونیو لونا و سرگی انریش، دو بازیکن تیم «ایبار» در لالیگا (لیگ حرفه ای اسپانیا)، بخاطر پخش شدن فیلم رابطه جنسی شان در اینترنت عذرخواهی کردند.

آنها در پیامی توئیتری اعلام کردند: «نه تنها به وجه ما آسیب وارد شده بلکه انتشار ان باعث ضربه به باشگاه شده است.»

“Lo que pasa en Las Vegas se queda en Las Vegas”. Sergi Enrich y Luna, siempre con un AS en la manga pic.twitter.com/uTQcVFdaU9

— Luckia (@luckia_es) October 5, 2016

این دو بازیکن اعلام کردند که این رابطه با رضایت کامل بوده و افراد بالغ در آن حضور داشتند. اما مسئولان تیم در بازی دوستانه چهارشنبه هر دوی آنها را از بازی کنار گذاشتند.

بیست و چهار هزار راننده پرسرعت در بلژیک شناسایی شدند

پلیس بلژیک در جریان یک عملیات ضربتی کنترل سرعت، ۲۴ هزار راننده خاطی را شناسایی کرده است. پلیس فدرال این کشور اعلام کرد که با استفاده از ۲۳ هزار دوربین متحرک و بیش از ۴ هزار دوربین ثابت، سرعت خودروها را ثبت کرده است.

Marathon flash annoncé : 24 000 conducteurs flashéshttps://t.co/oHSzSkQUop

— Police Fédérale (@policefederale) 5 octobre 2016

پلیس بلژیک با استقرار ۹۰۶ منطقه نظارت در بزرگراه ها و جاده های فرعی و با همکاری ۵۷۸ نیروی پلیس در عرض بیست چهار ساعت موفق به کنترل سرعت بیش از ۴۰۰ هزار خودرو شده است.

منابع:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدیو؛ سورتمه بازی هاسکی‌ها در سواحل شنی آفریقای جنوبی

ویدئو؛ مبارزه با کووید۱۹ در ونزوئلا از طریق شرکت در آیین معنوی

یادبود جیمزباندها در موزهٔ مادام توسو