بیش از ۳۳۰ قربانی؛ طوفان متیو هائیتی را ویران کرد

بیش از ۳۳۰ قربانی؛ طوفان متیو هائیتی را ویران کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

طوفان سهمگین متیو در هائیتی جان بیش ۳۳۰ نفر را گرفته است.

آگهی

طوفان سهمگین متیو در هائیتی جان بیش ۳۳۰ نفر را گرفته است. عملیات جستجو همچنان ادامه دارد و احتمال افزایش آمار کشته شدگان می رود. این طوفان شدید با ریشه کردن درختان و کندن سقف خانه ها هزاران نفر از مردم این کشور را بی خانمان کرد.

یکی از ساکنان محلی می گوید: «بین ساعت ۶ تا هفت و نیم، خیلی شدید بود. پس از آن فکر کردیم که تمام شده و همه بیرون آمدند و یک ساعت بعد دوباره شروع شد و این بار خیلی بدتر بود.»

به گفته سازمان سازمان صلیب سرخ مردم هائیتی و دیگر مناطق ویران شده در اثر طوفان در دریای کارائیب به کمک های فوری نیازمندند. این سازمان اعلام کرده که افرادی که در پناهگاه ها اسکان داده شده اند، بیش از هر چیز به دارو، آب و مواد غذایی احتیاج دارند.

رئیس عملیات امداد رسانی صلیب سرخ در هائیتی می گوید: «در بازدید از پناهگاه ها متوجه شدم که آب وجود ندارد. نمی توان به این مردم کمک کرد زیرا غذا نیست و هزاران مشکل دیگر در زندگی در پناهگاه ها پیش می آید.»

در این کشور فقیر، صدها هزار نفر از زمان زلزله شش سال پیش هنوز در اردوگاه های موقت و زاغه ها به سر می بردند.در زلزله سال ۲۰۱۰ دویست هزار نفر از مردم هائیتی جان خود را از دست دادند.

باد و بارندگی شدید طوفان متیو روز سه شنبه وارد سواحل غربی هائیتی شد، صبح پنجشنبه کشور باهاما را درنوردید و روز جمعه به فلوریدا در ایالات متحده رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طوفان در چین آدم‌ها را در خواب از آپارتمان‌های بلندمرتبه بیرون کشید

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد

پرتاب کمک‌های هوایی در شمال غزه به‌دلیل باز نشدن چترهای مخصوص باعث مرگ پنج نفر شد