دومین مناظرۀ نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد

دومین مناظرۀ نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دومین مناظرۀ هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا روز یکشنبه هشتم اکتبر برگزار شد.

آگهی

دومین مناظرۀ هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا روز یکشنبه هشتم اکتبر برگزار شد. در این مناظره، سخنان دونالد ترامپ در مورد سوءاستفاده از زنان، وضعیت حلب و نبرد با داعش و مالیات در آمریکا از موضوعات مهمی بود که مورد بحث قرار گرفت.

هیلاری کلینتون در ابتدای این مناظره در مورد ویدئوی منتشر شده از رقیب خود در مورد استفادۀ جنسی از زنان گفت: «تنها زنان و تنها انتشار این ویدئو نیست که سوالاتی در مورد او و ریاست جمهوری برمی انگیزد، او مهاجران، آمریکایی های آفریقایی، لاتین تبارها، مردم ناتوان، مسلمانان و زندانیان جنگ را نیز با این سخنان خطاب قرار می دهد. این واقعیت دونالد ترامپ است.»

نامزد جمهوریخواهان نیز در این مناظره بار دیگر بر موضوع ایمیل های هیلاری کلینتون و پاک کردن این ایمیل ها از سوی وی اشاره کرد و گفت: «اگر من برندۀ این انتخابات بشوم دادستان کل را مامور خواهم کرد تا وی را به طور ویژه ای تحت تعقیب قرار بدهد چرا که هیچ وقت به این اندازه دروغ و سرخوردگی وجود نداشته است. مردم این کشور خشمگین هستند و به عقیدۀ من کسانی که در اف بی آی زمان زیادی روی این موضوع کار کرده اند از این جریان عصبانی اند.»

بحران سوریه و حمایت روسیه و ایران از بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور و نحوۀ مبارزه با داعش از دیگر موضوعاتی بود که در این بحث مطرح شد. دونالد ترامپ با انتقاد از سیاست دولت آمریکا در بحران سوریه گفت :«ما به شورشیان در سوریه سلاح می دهیم بدون اینکه آنها را واقعا بشناسیم.» در این مناظره اشاره ای به حمایت آمریکا از ائتلاف بمباران هوایی یمن به رهبری عربستان سعودی و قربانیان غیرنظامی این حملات نشد.

هیلاری کلینتون نیز در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای نظامی آمریکا را برای جنگ زمینی وارد سوریه خواهد کرد، گفت: «ورود نیروهای زمینی آمریکایی به سوریه گزینۀ من در صورت ریاست جمهوری نخواهد بود بلکه همانند آنچه که در عراق انجام می دهیم ممکن است مشاورانی را برای آموزش نیروهای نظامی این کشور اعزام کنیم.»

عدم پرداخت مالیات توسط دونالد ترامپ به مدت چندین سال، قانون بیمه باراک اوباما و قوانین مهاجرت در این کشور از دیگر موضوعات مطرح شده در این مناظره بود.

مناظرۀ بعدی دو نامزد ریاست جمهوری که آخرین مناظرۀ این دو پیش از انتخابات روز هشتم نوامبر خواهد بود در روز نوزدهم اکتبر در لاس وگاس برگزار می شود.

Clinton, on what she respects about Trump: “His children are incredibly able and devoted” https://t.co/nvApShIQpb

— The New York Times (@nytimes) 10 octobre 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معاون ترامپ: نمی توانم از اظهارات وی درباره زن ها دفاع کنم

عذرخواهی دونالد ترامپ پس از انتشار ویدئویی از سخنان توهین آمیز او درباره زنان

شیرینی‌پز فرانسوی‌الاصل پنج رئیس‌جمهور آمریکا در ۷۸ سالگی درگذشت