کنترل بحران پناهجویان توسط ایجاد امنیت و توسعه در قاره آفریقا، هدف سفر آنگلا مرکل

کنترل بحران پناهجویان توسط ایجاد امنیت و توسعه در قاره آفریقا، هدف سفر آنگلا مرکل
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آنگلا مرکل، در ادامه سفر خود به قاره آفریقا امروز راهی اتیوپی شد.

آگهی

آنگلا مرکل، در ادامه سفر خود به قاره آفریقا امروز راهی اتیوپی شد. در روزهای گذشته صدر اعظم آلمان از کشورهای مالی و جمهوری نیجر بازدید کرد و به مقامات نیجر وعده داد که از طریق کمک مالی و تجهیزات نظامی برای مقابله با شبه نظامیان اسلام گرا و قاچاقچیان انسان به آنها یاری می رساند.

هدف خانم مرکل از سفر به قاره آفریقا، یافتن راه حلی برای بحران پناهجویان در اروپا از طریق کمک به ایجاد ثبات، توسعه و امنیت در کشورهای آفریقایی است.

آنگلا مرکل که به دلیل صدور اجازه ورود بیش از یک میلیون پناهجو به آلمان در سال گذشته، فشار سیاسی بسیاری را متحمل شده، محبوبیت خود در میان شهروندان کشور خود را نیز در خطر می بیند. در آخرین نظر سنجی منتشر شده محبوبیت خانم مرکل برای اولین بار در مدت مسئولیت او در پست صدر اعظمی، به سی درصد رسیده است.

در میان سه کشوری که خانم مرکل از آنها بازدید می کند، کشورهای مالی و نیجر دچار مشکل تروریسم، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان هستند. مالی با وجود مداخله نیروهای بین المللی و عقب رانده شدن اسلامگرایان کماکان وضعیت مناسبی ندارد و بسیاری از مردم از ترس گرسنگی و بیم جان از این کشور می گریزند. جمهوری نیجر نیز کشور فقیری است که به عنوان یکی از مناطق ترانزیت پناهجویان و مهاجران از آفریقا به نقاط دیگر جهان شناخته می شود.

اتیوپی که با بحران سیاسی دست و پنجه نرم می کند شاهد چندین تظاهرات گسترده اقلیت های قومی در ماه های گذشته بوده است. این کشور میزبان بیشترین میزان پناهجو در جهان است. پناهجویانی که از کشورهای همسایه نظیر سودان و سومالی راهی این کشور می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولاف شولتس نسبت به قدرت‌گیری راست افراطی در انتخابات پارلمانی اروپا هشدار داد

سالمندان آلمانی چگونه به تامین هزینه‌های حزب راست افراطی کمک می‌کنند؟

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟