نظرسنجی ها نشان می دهد کلینتون با فاصله ۱۱ درصد نسبت به ترامپ پیشتاز است

نظرسنجی ها نشان می دهد کلینتون با فاصله ۱۱ درصد نسبت به ترامپ پیشتاز است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پل رایان، رئیس جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد از دونالد ترامپ دفاع نمی کند.

آگهی

پل رایان، رئیس جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد از دونالد ترامپ دفاع نمی کند.

نامزد جمهوریخواهان در واکنش به این اقدام با حمله به پل رایان به روی حساب توییتر خود از وی خواسته است به جای ایستادن در مقابل نامزد جمهوریخواهان آمریکا به معضلاتی مانند بیکاری، بودجه و مهاجرت بپردازد.

Paul Ryan should spend more time on balancing the budget, jobs and illegal immigration and not waste his time on fighting Republican nominee

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 10 octobre 2016

دونالد ترامپ همچنین در فردای دومین مناظره از فاصلۀ کوتاه با رقیب دموکرات در نظرسنجی ها سخن می گوید در حالیکه نظرسنجی ها نشان می دهد هیلاری کلینتون با فاصله ۱۱ درصد بالاتر از دونالد ترامپ ایستاده است.

وی در پنسیلوانیا در نطق خود گفت: «ما همه جا را گرفته ایم، در اوهایو مانند فلوریدا پیشتاز هستیم و این باورکردنی نیست. ما در فلوریدا حداقل ۲۵ هزار رای بالاتریم و همه می گویند که امکان ندارد حتی سه درصد در نظرسنجی ها عقب تر باشیم. حتی نظرسنجی ها قابل اعتماد نیستند و به شما می گویم این سیستم تقلبی است.»

انتشار ویدئویی از نامزد جمهوریخواهان که سخنان رکیکی در مورد زنان به کار می برد، از دلایل کاهش رتبۀ وی در نظرسنجی هاست. هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در نطق خود در روز دوشنبه بار دیگر سخنان خود در جریان مناظرۀ روز یکشنبه را تکرار کرد و گفت: «او نه تنها به زنان بی احترامی می کند بلکه آفریقایی آمریکایی ها ، لاتین تبارها، مسلمانان و سربازان قدیمی، ناتوانان جسمی و مهاجران را نیز تحقیر می کند و مورد اهانت قرار می دهد، حداقل بین کسی هیچ تبعیضی قائل نمی شود.»

مناظرۀ بعدی این دو روز نوزدهم اکتبر برگزار می شود و طی یک ماهی که به انتخابات مانده است، هیلاری کلینتون امیدوار است بر فاصلۀ ۱۱ درصدی خود در نظرسنجی ها بیافزاید. طبق نظرسنجی دیگری که صورت گرفته دموکرات ها در سنا و مجلس نمایندگان بعدی این کشور از شانس بیشتری برخوردار خواهند بود.

Women have the power to stop Trump.https://t.co/tTgeqy51PUhttps://t.co/VH3woeAf9Qpic.twitter.com/NjvbkPsjPR

— Hillary Clinton (@HillaryClinton) 7 octobre 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسواگری و حملات لفظی در دومین مناظره کلینتون و ترامپ

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟